ZON zet ingeslagen commerciële koers door
De recente keuze van de bij ZON fruit & vegetables aangesloten paprikatelers voor landelijke samenwerking, welke vorm krijgt in een Associatie van Producenten Organisaties (APO), is niet van invloed op de strategie van ZON. ZON gaat ervan uit dat zij haar beleid onverkort kan blijven uitvoeren, ook als de samenwerkingen vorm gegeven worden.
De huidige marktsituatie is slecht voor de telers. ZON wil daarom versterkt inzetten op het ontwikkelen en realiseren van onderscheidend vermogen als aanbieder. ZON speelt daarbij in op de marktwensen zoals een directe relatie tussen het product en de herkomst: “ van welke teler komt het product?”. Om via de beste logistiek een vers product bij de klant te krijgen is in 2009 een klantgestuurd nieuw logistiek systeem ingevoerd. En natuurlijk houdt ZON een compleet pakket met de glasgroenten, vollegrondsgroenten met de Limburgse asperge voorop en fruit zoals de Limburgse en Brabantse aardbeien en blauwe bessen. Dit beleid wordt uitgevoerd onder het motto ”ZON=BRON”.