Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Logico/ colourful match maakt sense tijdens recessie

Vasthouden aan langetermijnvisie loont

De eerste analyse van de resultaten van het professionaliseringstraject bij Logico/ colourful match laat zien dat het vasthouden aan de met zorg uitgestippelde langetermijnvisie nu al effect sorteert: ook in deze markt is vraag naar kwaliteit in proces en product en is alleen 'prijsvechten' niet zinvol. Voor het in de lente gestarte traject selecteerde het bedrijf Florpartners en sense marketing & more.

Professionals inschakelen

Aanleiding om de koers drastisch te verleggen was voor ondernemer Ronald van Geest de snel ontwikkelende sierteeltsector waarbij schaalvergroting, internationalisering en professionalisering een grote rol spelen. 'Als je het tumult van dit soort ontwikkelingen een vooraanstaande en vooruitstrevende rol wil blijven spelen in vermarkting en logistieke verwerking van sierteeltproducten, moet je stevige maatregelen nemen', aldus Van Geest. 'Je zult je visie moeten aanscherpen en het lef hebben om te investeren. Je moet ook niet alles zelf doen. Ieder zijn vak. Daarom hebben wij professionals ingeschakeld, zoals Florpartners en sense marketing & more.

Geen belofte maar dagelijkse praktijk

Het observeren van ontwikkelingen in andere branches bevestigde de visie dat tijdig inspelen op veranderende marktomstandigheden een vereiste is om de continuïteit te waarborgen. Logico/ colourful match heeft zich tot doel gesteld om zowel de toonaangevende verkooporganisatie voor haar telers te zijn, als de toonaangevende handelspartner voor de afnemers. Marketing adviseur Caroline Nederpelt van sense marketing & more: 'Zeker in deze tijden mag je rustig stellen dat het uniek is zoals Logico/ colourful match het heeft aangepakt. Je leest veel in de vakbladen en op internet over klantgericht meedenken met concepten, segmenteren van afnemers en maatwerk leveren, maar bij dit bedrijf kun je dat echt in de praktijk meemaken.'

Een merk voor elk verkoopkanaal

Nederpelt: 'Er is indrukwekkend veel kennis aanwezig van de Nederlandse en Europese retailketenformules en elke klant heeft zijn eigen aanspreekpunt. Voor ieder verkoopkanaal heet Logico/ colourful match een merk/label. Een basic merk voor supermarkten en bouwmarkten, het merk ‘Beauty is Everywhere’ voor de tuincentra(ketens), het YouniQ met de slogan YouniQ As You Are voor de (betere) bloemist en twee kwekerslabels voor de groothandel en lijnrijders. Daarnaast zijn er natuurlijk mogelijkheden voor private labels. Bovendien zit de nieuwe formule logistiek zo knap in elkaar dat orders van elke omvang geleverd kunnen worden, van enkele trays tot grote orders van tientallen karren.'

Over sense marketing & more

Sense marketing & more is het bureau voor strategisch marketing-, communicatie-advies en projectmanagement met specifieke kennis van de tuinbouw- en verssector. Ruime ervaring, een groot netwerk en een totaalaanpak kenmerken het werk van sense marketing & more. Zie www.sensemarketing.nl.
Publicatiedatum: