Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet supermarkten in november met slechts 0,8% gestegen

De omzetstijging in de Nederlandse supermarkten bedroeg in november 2009 slechts 0,8%, van 2,37 miljard euro in november 2008 naar 2,39 miljard euro in november 2009. De groei is met name zo laag doordat de groei van het aantal bezoeken stagneert. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK Panelservices.

Door de lage inflatie lag de omzet per kassabon in november 0,3% lager dan vorig jaar. Deze ging van 21,89 euro naar 21,82 euro. De groei van het aantal kassabonnen is in november slechts met 1,1% toegenomen. Het lijkt erop dat de consument gewend raakt aan het aanbiedingengeweld en iets minder snel van winkel verandert.

bron: GfK Panelservices

Publicatiedatum: