Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe technologie in agrologistiek

De huidige logistieke systemen in de glastuinbouw voegen wel kosten, maar geen waarde toe. Nieuwe technologie verkort de keten en verdringt traditionele handel. Alleen door integratie van productie, handel en logistiek is er toekomst voor de glastuinbouw. Met deze drie prikkelende stellingen vragen SIGN en Kenlog aandacht voor innovatie in logistiek, tijdens de slotmanifestatie van Platform Agrologistiek op 23 november in Rotterdam.

In opdracht van Stichting Innovatie Glastuinbouw Nederland (SIGN) en Innovatienetwerk heeft Kenlog onlangs een essay geschreven over nieuwe transactie- en logistieke systemen. In het essay met de titel ‘De Sierteeltketen in 2020’ wordt een toekomstperspectief voor de sierteeltketen beschreven dat zowel consumentgericht, duurzaam als efficiënt is.

De winst in dit toekomstperspectief zit zowel in logistieke kostenreductie als in waardetoevoeging. Diverse huidige initiatieven in de sierteeltketen – zoals LIPSS en Kopen bij de bron – geven invulling aan dat toekomstperspectief en worden bediscussieerd op 23 november. Zo ook het studieproject dat de Haagsche Hogeschool uitvoert naar de haalbaarheid van het sierteeltketen perspectief 2020.

Ook voor andere sectoren waarin veel, relatief kleinschalige bedrijven met elkaar samenwerken, zijn de ideeën van Kenlog interessant. De kern van de vernieuwing bestaat uit integratie van processen in de keten, waarin de wensen van afnemers en consumenten leidend zijn. De huidige technologische ontwikkelingen maken dit mogelijk. De tuinbouw, die momenteel sterk onder druk staat, zal deze vernieuwing moeten inzetten om zijn positie te kunnen versterken.

Voor meer informatie: www.kenlog.nl
Publicatiedatum: