Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Agf kopen met nieuwe service Appie op de iPhone

Albert Heijn introduceerde gisteren een gratis, nieuwe service: Appie. De nieuwe service verschijnt eerst op iPhone en is vanaf vandaag te downloaden via de App Store. Met Appie hebben klanten altijd hun boodschappenlijstje bij zich. Eerdere aankopen, bonusaanbiedingen en andere boodschappen kunnen gemakkelijk op de lijst worden gezet. Ook geeft Appie toegang tot meer dan 8.000 recepten. Albert Heijn maakt Appie in het komende jaar ook beschikbaar via andere smartphones en via internet.



Boodschappenlijst

Al zolang er boodschappen gedaan worden, maken mensen boodschappenlijstjes. ‘Wat eten we vandaag?’ en ‘Wat is er in de aanbieding?’ zijn vragen die elke dag weer naar boven komen. Appie helpt klanten bij het maken van een boodschappenlijst. Bij het intikken van de eerste letters van de boodschap herkent Appie het gewenste product. Aankopen uit het verleden kunnen aan de hand van het AH Bonuskaartnummer snel aan het boodschappenlijstje worden toegevoegd. Dit geldt ook voor de wekelijkse Bonusaanbiedingen en de nieuwste producten uit het assortiment. Ook biedt Appie volop inspiratie met meer dan 8.000 lekkere recepten uit AllerHande en receptkaarten. Allemaal gemaakt en getest door culinaire specialisten. De ingrediënten in het recept worden snel toegevoegd aan de boodschappenlijst en favoriete recepten kunnen gemakkelijk worden bewaard. Het recept kan op de iPhone in ‘kookstand’ worden gezet zodat de tekst vergroot wordt en hierdoor duidelijk leesbaar is tijdens het koken.

Snelle uitbreiding

Albert Heijn gaat Appie de komende tijd uitbreiden met handige nieuwe functies. In de tweede iPhone versie kan Appie bijvoorbeeld het boodschappenlijstje in de volgorde van de winkel zetten waar de klant zijn boodschappen doet. Deze versie is naar verwachting deze winter in de App Store verkrijgbaar. Om Appie beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk klanten wordt de service in 2010 uitgebreid naar andere smartphones en naar ah.nl. Meer informatie over Appie vinden klanten op www.ah.nl/appie, hier is ook een demovideo te bezichtigen.

Kan ik je helpen?

Al in 1887 vroeg Albert Heijn aan klanten in zijn winkeltje in Oostzaan ‘Waarmee kan ik u helpen?’. Deze vraag is tot en met de dag van vandaag een belangrijk uitgangspunt in de strategie van Albert Heijn. Daarom vraagt ook Appie aan zijn gebruikers: ‘Kan ik je helpen?’. De introductie van Appie past binnen de missie van Albert Heijn om de dagelijkse boodschappen zo plezierig mogelijk te maken. De techniek biedt hiervoor steeds meer mogelijkheden. ’s Lands grootste kruidenier verwacht dan ook dat internet en smartphones een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de communicatie met en service aan zijn klanten.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: