Boodschappenlijst
Al zolang er boodschappen gedaan worden, maken mensen boodschappenlijstjes. ‘Wat eten we vandaag?’ en ‘Wat is er in de aanbieding?’ zijn vragen die elke dag weer naar boven komen. Appie helpt klanten bij het maken van een boodschappenlijst. Bij het intikken van de eerste letters van de boodschap herkent Appie het gewenste product. Aankopen uit het verleden kunnen aan de hand van het AH Bonuskaartnummer snel aan het boodschappenlijstje worden toegevoegd. Dit geldt ook voor de wekelijkse Bonusaanbiedingen en de nieuwste producten uit het assortiment. Ook biedt Appie volop inspiratie met meer dan 8.000 lekkere recepten uit AllerHande en receptkaarten. Allemaal gemaakt en getest door culinaire specialisten. De ingrediënten in het recept worden snel toegevoegd aan de boodschappenlijst en favoriete recepten kunnen gemakkelijk worden bewaard. Het recept kan op de iPhone in ‘kookstand’ worden gezet zodat de tekst vergroot wordt en hierdoor duidelijk leesbaar is tijdens het koken.Snelle uitbreiding
Albert Heijn gaat Appie de komende tijd uitbreiden met handige nieuwe functies. In de tweede iPhone versie kan Appie bijvoorbeeld het boodschappenlijstje in de volgorde van de winkel zetten waar de klant zijn boodschappen doet. Deze versie is naar verwachting deze winter in de App Store verkrijgbaar. Om Appie beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk klanten wordt de service in 2010 uitgebreid naar andere smartphones en naar ah.nl. Meer informatie over Appie vinden klanten op www.ah.nl/appie, hier is ook een demovideo te bezichtigen.Kan ik je helpen?
Al in 1887 vroeg Albert Heijn aan klanten in zijn winkeltje in Oostzaan ‘Waarmee kan ik u helpen?’. Deze vraag is tot en met de dag van vandaag een belangrijk uitgangspunt in de strategie van Albert Heijn. Daarom vraagt ook Appie aan zijn gebruikers: ‘Kan ik je helpen?’. De introductie van Appie past binnen de missie van Albert Heijn om de dagelijkse boodschappen zo plezierig mogelijk te maken. De techniek biedt hiervoor steeds meer mogelijkheden. ’s Lands grootste kruidenier verwacht dan ook dat internet en smartphones een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de communicatie met en service aan zijn klanten.Bron: Albert Heijn