Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse consumenten zijn tevreden over de kleur, smaak en typen van paprika’s

Duitse consumenten zijn tevreden over de kleur, smaak en typen van paprika’s. Ze weten over het algemeen dat paprika’s gezond zijn, maar lang niet iedereen weet hoe gezond. De aankopen van paprika’s zouden kunnen toenemen als de Duitse consument meer kennis krijgt hoe gezond deze vruchtgroenten zijn en hoe je ze kan bereiden, zo blijkt uit onderzoek van het Productschap Tuinbouw.

Veelzijdigheid aankoopreden

Kleurrijk en gezond, dat zijn woorden die de Duitse consument associeert met de paprika. De veelzijdigheid in gebruik is één van de belangrijkste redenen waarom het bij de Duitse consument vaak terug te vinden is op het boodschappenlijstje. Over het algemeen laat men zich verleiden in de winkel om paprika te kopen. Acht op de tien kopers maakt de definitieve keuze om paprika te kopen op de winkelvloer. Van de aspecten prijs, kleur, herkomstland, kwaliteit en verpakking vindt de consument bij de aankoop kwaliteit het belangrijkste en verpakking het minst van belang.

Jongeren paprika als tussendoortje

Paprika is niet alleen een typische “dinergroente”, maar kan ook als tussendoortje of tijdens lunch genuttigd worden. In Duitsland eindigt paprika het vaakst in de salade. Zes op de tien kopers van paprika eet het product weleens als tussendoortje. Duitse jongeren doen dit vaker dan ouderen. Ook huishoudens met kinderen eten bovengemiddeld paprika als snack.

Bron: Productschap Tuinbouw, www.tuinbouw.nl
Publicatiedatum: