Veelzijdigheid aankoopreden
Kleurrijk en gezond, dat zijn woorden die de Duitse consument associeert met de paprika. De veelzijdigheid in gebruik is één van de belangrijkste redenen waarom het bij de Duitse consument vaak terug te vinden is op het boodschappenlijstje. Over het algemeen laat men zich verleiden in de winkel om paprika te kopen. Acht op de tien kopers maakt de definitieve keuze om paprika te kopen op de winkelvloer. Van de aspecten prijs, kleur, herkomstland, kwaliteit en verpakking vindt de consument bij de aankoop kwaliteit het belangrijkste en verpakking het minst van belang.Jongeren paprika als tussendoortje
Paprika is niet alleen een typische “dinergroente”, maar kan ook als tussendoortje of tijdens lunch genuttigd worden. In Duitsland eindigt paprika het vaakst in de salade. Zes op de tien kopers van paprika eet het product weleens als tussendoortje. Duitse jongeren doen dit vaker dan ouderen. Ook huishoudens met kinderen eten bovengemiddeld paprika als snack.Bron: Productschap Tuinbouw, www.tuinbouw.nl