Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Enza Zaden lanceert tomatencampagne Timing Taste in Tomato World



Tholen - Enza Zaden lanceerde gisteren in Tomato World in het bijzijn van zo'n 100 telers en vertegenwoordigers van afzetorganisaties de nieuwe tomatencampagne Timing Taste. Het zaadveredelingsbedrijf introduceert deze campagne om de aandacht voor smaak in de keten op alle vlakken te ondersteunen.



Timing Taste staat voor het juiste moment kiezen om het eindproduct te vermarkten. Enza Zaden weet dat als geen ander. Met de lancering van de eerste echte smaaktomaten Aranca en Campari is het cocktailsegment vormgegeven. Daarnaast gaf Enza Zaden met het ras Sunstream de ontwikkeling van dit nu welbekende segment in de tomaten. En tegenwoordig is Annamay de nieuwste aanwinst in het cocktailsegment als het gaat om hoger vereist rendement.



"Met Timing Taste richten we ons op kennisoverdracht, delen van ervaringen, trendsignalering, marktpotentie en marktondersteuning bij nieuwe ontwikkelingen op het gebied van smaak voor de gehele keten", vertelde directeur Marketing & Sales Hein Bemelmans. Door middel van foto's van eigen supermarktonderzoek in verschillende Europese landen liet Bemelmans zien welke tomaten uit welke landen er voor welke prijzen in de verschillende winkels lagen.


Hein Bemelmans

Manager biotechnologie Jeroen Rouppe van der Voort ging nog dieper in op de veredeling. Vroeger was veredeling een kwestie van talent in kruisen, maar dankzij moderne veredelingstechnieken kan Enza Zaden op basis van techniek, strategie en wetenschap steeds meer sturen op de wensen van de klant.


Michiel Bontenbal (Looije), Eric Helderman (FrEsteem) en Wilbert van Oers

Tot slot gaf wijnmaker Ilja Gort op humoristische wijze zijn visie op smaak en smaakbeleving. Gort kocht in 1994 een wijnkasteel in Frankrijk om wijn te gaan maken. Dit legde de wijnboer geen windeieren. Op belangrijke wedstrijden won zijn wijn belangrijke prijzen. Gort riep de aanwezigen op nooit slechte wijn te drinken. Daar gaven de aanwezigen graag gehoor aan, want de telers en veredelaars lieten zich de rosé 'La Tulipe' bij de wijnproeverij na afloop goed smaken!


Ilja Gort