Tijdens de ledenbijeenkomst van LTO Noord Glaskracht op woensdag 2 december moedigt Bas Hauwert (sr. categorymanager bij Albert Heijn) de leden van LTO Noord Glaskracht aan eens op een andere manier naar hun product te kijken. Hauwert is ruim 15 jaar werkzaam bij Albert Heijn en sinds 1,5 jaar manager van AGF-producten. Daarvoor was hij onder andere verantwoordelijk voor de zuivelproducten.
Tijdens zijn lezing geeft Hauwert aan op welke manier het winkelaanbod van Albert Heijn tot stand komt en welke rol Nederlandse sierteelt- en AGF-producten hierin spelen. Verder komt de marketingaanpak van Albert Heijn, die sterk inspeelt op emoties van de consumenten, aan bod. Ook geeft Hauwert zijn visie op de prijsvorming in de glastuinbouwsector.
Voorafgaand aan deze lezing geeft Nico van Ruiten (voorzitter LTO Noord Glaskracht) een inleiding. Verder worden een aantal organisatorische zaken rondom LTO Noord Glaskracht besproken.