Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"omloopsnelheid verhogen en kwaliteit beter benadrukken"

Veel Nederlanders vriezen voedsel in

Uit onderzoek van marktonderzoeker GfK blijkt dat 79% van de Nederlanderse huishoudens minimaal over een vrieskist met drie laden beschikt. Ook vriezen Nederlanders zelf grote hoeveelheden voedsel in: 22% van de diepvries thuis zit hier vol mee. Ruim 50% van de producten ligt langer dan een week in de vriezer, bij groente en aardappelen is dat met 35% wel wat lager. Het Vriesvers Platform ziet in deze cijfers goede groeikansen voor de verkoop van diepvriesproducten.

"We moeten de omloopsnelheid in de diepvries thuis verhogen", stelt Gijsbert den Hertog, coördinator van het Vriesvers Platform. "Eerst moeten consumenten die 22% opeten. Daarnaast is het zaak dat we de kwaliteit van diepvriesproducten beter benadrukken. Daarna kunnen we de penetratie van diepvriesproducten verhogen."

In week 47 begint het Vriesvers Platform, het gezamenlijke platform van fabrikanten van diepgevroren levensmiddelen en retailers, daarom met een campagne die van de vrijdag een diepvriesdag moet maken. Radiospotjes en krantenadvertenties gaan tussen week 47 en week 4 van het nieuwe jaar consumenten 'Freeze it's Friday' toeroepen.

Bron: Distrifood
Publicatiedatum: