Promotiecampagne bio-producten in Nederland en Frankrijk gaat niet door
Omdat er in Frankrijk en Nederland vergelijkbaar beleid is en vergelijkbare organisaties zich bezig houden met de voorlichting en promotie van biologische voeding hadden beide landen besloten samen te werken bij de ontwikkeling van vervolgactiviteiten. Het ministerie van LNV en Agence Bio schreven samen een openbare aanbesteding uit om creatieve partijen te vinden voor het ontwerpen van een aansprekende campagne. Centrale doel van de campagne is de belangstelling van consumenten voor biologische landbouw en producten aan te wakkeren, waarbij volop bekendheid gegeven zou worden aan het nieuwe EU-logo. De aanbesteding bestond uit een aantal percelen, waarop door verschillende bureaus kon worden ingeschreven.
Nu is gebleken dat door een procedurefout bij de Franse partner niet tijdig kan worden aanbesteed. Daarmee vervalt de cofinanciering van de Europese Unie en dat betekent dat de financiƫle basis voor de aanbesteding komt te vervallen. De aanbesteding is stopgezet. De Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw betreurt de gang van zaken enorm.
bron: Aanbestedingskalender