Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: consument geïnteresseerd in regionale producten

Volgens een rapport van onderzoeksbureau Adsearch hebben Britse consumenten grote interesse in lokaal en geproduceerd voedsel. Het Regional & Local Food & Drink Report geeft details over de kansen die winkeliers en distributeurs mislopen door niet genoeg op die interesse in te spelen. Daarnaast geeft het rapport informatie over consumentendefinities van lokaal en niet lokaal geproduceerde waren, distributiekanalen, verkrijgbaarheid en prijzen van de producten.

Volgens het rapport wil 65 procent van de consumenten lokale producten kopen om de lokale economie te stimuleren. 53 procent zegt dit vooral te doen om kleinschalige productie te steunen. 51 procent denkt bij lokale koop vooral versere producten te krijgen. Britse consumenten denken vooral groenten en vlees lokaal te kunnen kopen. Ze zijn, ondanks de economisch slechte tijden, bereid meer voor hun producten te betalen, als ze lokaal geproduceerd zijn. Wel vragen veel consumenten zich af of een hogere prijs wel nodig is, aangezien er lagere transportkosten mee gemoeid zijn.

Als distributiekanaal prefereren Britse consumenten vooral boerenmarkten (45 procent) en verkoop bij de boer aan huis (20 procent). Slechts 9 procent vindt supermarkten de beste plaats om lokaal geproduceerde producten te kopen. Dit komt volgens het rapport vooral doordat supermarkten niet goed in staat zijn een onderscheid tussen wel- en niet-lokaal geproduceerde goederen te maken. Om dit te verbeteren pleiten veel consumenten voor een certificaat en richtlijnen voor lokaal geproduceerde goederen.

Bron: MarketingUK

Publicatiedatum: