Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer mogelijkheden op de markt door internationaal telen

Internationaal telen geeft meer marktmogelijkheden voor jaarrond produceren en speelt in op de wens van de consument voor producten die local for local worden geteeld. Dit kwam naar voren tijdens de tweede bijeenkomst van ThemaTuinen. Ruim 70 telers en adviseurs kwamen af op de bijeenkomst bij Van den Bos Flowerbulbs in Honselersdijk, die op woensdag 28 oktober plaatsvond. Het bedrijf biedt een totaalpakket aan lelies en freesia’s en exporteert naar ruim 50 landen. Van den Bos heeft totaal zes vestigingen: in Nederland, Canada, China, Chili en twee in Amerika. Frans van der Weiden (Van den Bos) gaf in zijn presentatie aan hoe het bedrijf onder andere omgaat met de verschillende culturen in deze landen.

Anneke van de Kamp

Anneke van de Kamp (Productschap Tuinbouw) liet de bezoekers zien dat Duitsland nog steeds de belangrijkste exportmarkt is voor de Nederlandse glasgroenteteelt. Een paar procent groei in dit land betekent extra volume en meer omzet. Andere belangrijke groeimarkten zijn Oost-Europa en Rusland.



Cor van der Kaaij

Cor van der Kaaij (Red Star Trading) vertelde in zijn presentatie dat de keuze voor een locatie van het bedrijf erg belangrijk is in verband met het klimaat. Het gaat dan vooral om de temperatuur. Zowel in Engeland als in Spanje liggen de bedrijven vlak bij zee en dit geeft een beter klimaat in de zomer en de winter. De locatie in Spanje gaat meer afzet verzorgen voor Spaanse afnemers. Dit geldt ook voor Engeland, waar het product direct naar de Britse retailers gaat.



De volgende ThemaTuinen is op 9 december. Lezingen worden verzorgd door Bas Lagerwerf (Berg Product/Wilgengroep) en Arne van Aalst (Prominent). Het thema automatisering staat centraal. Toegang is gratis voor leden van Groeiservice en Rabobank en klanten van Flynth (adviseurs slechts één per bedrijf). Kijk voor meer informatie op www.groeiservice.nl (evenementen – ThemaTuinen).
Publicatiedatum: