Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Retailer moet het 'nieuwe winkelen' omarmen

Retailers moeten meebewegen met het drastisch veranderende koop- en winkelgedrag van klanten. Winkeliers moeten dan ook de omslag maken van transactiegedreven naar klantgedreven. Dit is de portee van 'Het nieuwe winkelen', het nieuwste boek van professor Cor Molenaar.

Volgens Molenaar heeft de recessie de noodzaak tot verandering vergroot voor zowel winkeliers, de klanten die steeds meer online winkelen en internetaanbieders. Het gedrag van de internetgebruiker verandert door de ervaringen met internet, de intensiteit van het gebruik en de laagdrempeligheid. Door de veranderingen in het aanbod van de aanbieders, de toevoeging van emotie en door in te spelen op verwacht koopgedrag wordt de binding tussen internetaanbieders en klanten nog sterker. Winkeliers met een fysieke winkel moeten hierop inspelen met bijvoorbeeld persoonlijke contacten, emotie en service. De infrastructuren zullen convergeren, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan.

Convergentie wordt het sleutelbegrip in het 'nieuwe winkelen', op technologisch, sociaal en fysiek gebied. Internet zal in de winkel komen om de klant te helpen kiezen en emotie zal op internet komen om het fysieke winkelen te compenseren.

Bron : Retail
Publicatiedatum: