
Directeur Gregor Popanda is zelf van Poolse origine en dat levert volgens hem vele voordelen op. "Wij spreken de taal en zijn bekend met de Poolse cultuur. We hebben dan ook rechtstreeks contact met onze mensen en weten precies wie wij aan 'boord' hebben. Ik zeg weleens gekscherend 'Polen zijn geen Polen'. Ik bedoel hiermee te zeggen dat de Poolse mensen heel divers zijn, zeker qua arbeidsmentaliteit. Daarom selecteren wij onze medewerkers voor de agf-sector overwegend uit de agrarische regio's van Polen. Met name de mensen uit de dorpen zijn erg geschikt voor het werk dat wij aanbieden!"
Direct People richt zich voornamelijk op bedrijven in Noord-Brabant en Limburg. Voor de regio Venlo werd begin dit jaar een campagne gestart voornamelijk om onze naam te profileren. "Met name gericht op de Floriade 2012 en op het Fresh Park, zien wij in deze regio legio mogelijkheden voor ons", vertelt Popanda. Direct People is NEN-gecertificeerd en heeft een eigen werving- en selectiebureau in Polen. Ook biedt het bedrijf in goed overleg met de klant en de geïnteresseerde medewerker een beroepsbegeleidende leerweg (BBL) in de kennis van de Nederlandse taal aan. Deze leerweg richt zich grotendeels op de werksituatie van de desbetreffende klant.
"Bij Direct People wordt flexibiliteit gegarandeerd. Heeft een bedrijf morgen extra mensen nodig, dan is hij bij ons aan het goede adres. Ook krijgt hij desgevraagd telkens dezelfde mensen", zegt Popanda. "Onze mensen worden centraal gehuisvest op grote woonlocaties, zoals recreatie– en vakantieparken. Hierdoor kunnen we snel inspelen op de vraag van de klant."