Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Boer zoekt succes in reclamewereld met Nederland Bloeit

“Wie zaait zal oogsten” moet boer Jan Ham hebben gedacht bij het bewerken van zijn land. Nederland Bloeit, de campagne ter versterking van het imago van de Nederlandse agrarische sector is de eerste reclame voor een non-profit organisatie die op zijn akker te zien is. Te zien vanuit de hoogte, voor zo’n twee miljoen passagiers die jaarlijks op Schiphol landen of vertrekken.

NederlandBloeit.nl wordt via GPS (zoals TomTom) op maandag 19 oktober op 5 hectare land (oftewel 10 voetbalvelden) nauwkeurig ingezaaid met wintertarwe in de Haarlemmermeer.

Agrarische sector is Nederlands trots

 “De agrarische sector is goed voor een kleine 10% van het bruto nationaal product (BNP) en daar mag Nederland best trots op zijn”, vertelt de enthousiaste boer Ham die met zijn akkerbouwbedrijf nu ook de lusten van het ondernemen bij Schiphol ervaart. “Boeren zijn het hart van de Nederlandse maatschappij met hun gebruik van meer dan 50% van de Nederlandse grond en meer dan een half miljoen arbeidsplaatsen. Met het promoten van NederlandBloeit.nl streven we ernaar dit ook aan de ‘vliegende Hollander’ te laten zien.” Nooit eerder is voor deze afmetingen een dergelijke reclameboodschap ontworpen.
 

De innovatieve kracht van de agrarisch ondernemer

Door te investeren in een geavanceerd GPS-systeem was boer Ham enkele jaren geleden al zeer vooruitstrevend. Inmiddels is het een mooi voorbeeld van creatief ondernemerschap dat zichzelf nu terugverdient. De gebroeders Ham telen al jaren onder meer tarwe, aardappelen, suikerbieten en koolzaad. In het traditionele akkerbouwbedrijf keken ze naar slimmere methoden voor het inzaaien. Het gebruik van GPS wordt in de agrarische sector doelmatig toegepast: voor efficiënt gebruik van gewasbescherming en daarmee milieubewust omgaan met land, bescherming van het grondwater en ten slotte ook economisch door de besparing op bestrijdingsmiddelen of op zaaiproducten. Boer Ham voegt met zijn ‘levende’ tarwereclame er nog een duurzame toepassing aan toe met een biologisch afbreekbaar promotie-instrument.

NederlandBloeit.nl is te zien vanuit het vliegtuig vanaf medio november tot en met de oogst in augustus 2010. En dan levert de tarwe uiteraard ook nog op, een dubbele ‘oogst’ dus.

Nederland Bloeit is het gemeenschappelijke initiatief van agrarische ondernemers om het belang en de maatschappelijke betrokkenheid van hun sector onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Met een publiekscampagne wordt het imago van de agrosector verder versterkt.

www.nederlandbloeit.nl
Publicatiedatum: