Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Britse consument wil niet meer betalen voor lokale voeding

Consumenten in het Verenigd Koninkrijk zijn gecharmeerd van lokaal geproduceerde levensmiddelen, maar slechts 15% wil er een kleine meerprijs voor betalen. Consumenten stellen dat fabrikanten en retailers minder transportkosten hoeven te maken, en dat het veelal verse levensmiddelen betreft die weinig bewerkingen ondergaan. Dat blijkt uit een onderzoek van Onderzoeksbureau Adsearch.

Consumenten kunnen meerdere motieven hebben om regionaal geproduceerde producten in te kopen; 65% wil daarmee de lokale economie stimuleren, 53% wil vooral de kleinschalige productie steunen en 51% denkt zo vooral versere producten te kunnen kopen. De consumenten denken vooral rund- en pluimveevlees en groenten regionaal te kopen.

Consumenten vinden dat 'regionaal' ophoudt bij een grens van 27 miles, ruwweg 45 kilometer. Slechts 9% van de ondervraagden vindt dat supermarkten de beste plaats zijn om lokale producten te kopen, 45% geeft de voorkeur aan boerenmarkten en 20% aan aankopen bij de boer zelf. Dat heeft vooral te maken met het feit dat zij vinden dat de super niet goed in staat is om het onderscheid tussen regionaal en niet regionaal geproduceerd te maken.

Bron: Marketing UK
Publicatiedatum: