Het resultaat
Tuinbouwondernemers zijn gevraagd naar hun kennis over de activiteiten van het PT, het belang dat zij aan deze activiteiten hechten en de waardering die zij hebben voor de uitvoering ervan. Op alle onderdelen wordt onvoldoende gescoord.In de vraagstelling met betrekking tot de besluitvorming van het PT geven tuinbouwondernemers aan dat zij onvoldoende geïnformeerd zijn over besluiten, zowel door het Productschap zelf, als door hun dragende organisaties die mede het PT-bestuur vormen. Ondernemers hebben beperkt kennis van het besluitvormingsproces en weten onvoldoende hoe zij invloed op de besluitvorming kunnen uitoefenen. Tenslotte geeft ongeveer 60% van de tuinbouwondernemers aan niet tevreden te zijn over de verhouding tussen de betaalde PT-heffing en de resultaten van het werk dat daarmee wordt gefinancierd. Overall krijgt het PT daarmee een 5,2.
Toekomstagenda voor de sector
De komende maanden formuleert het PT-bestuur een toekomstagenda met daarin een heldere, breed gedragen rol van het PT. Deze wordt in de bestuursvergadering van 23 maart 2010 vastgesteld.Communicatie belangrijk
Het PT en de dragende organisaties zien in het resultaat van het klanttevredenheidsonderzoek ook aanleiding om de toegevoegde waarde richting tuinbouwondernemers duidelijker te maken. Het PT werkt, samen met haar dragende organisaties, hard aan een goede communicatie. Ondernemers moeten die informatie en onderzoeks- of projectresultaten waar zij voordeel van ondervinden, tijdig en op maat ontvangen.Uitgewerkte onderzoeksresultaten en presentaties vindt u op deze website bij Organisatie.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arie van Woerden, telefoon 079 3470651 of e-mail [email protected].