Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verpakken steeds belangrijker voor retail

Het verpakken van producten wordt steeds belangrijker voor de retail. De verpakking kan soms slechts een minuscuul labeltje zijn, maar is dan ook al essentieel voor zelfbediening. Ook de trend naar meer private labels wordt gedreven door het verpakken als activiteit. Met private label producten proberen retailers hun winkelformule te versterken; speciaal ontworpen verpakkingen ondersteunen deze aanpak. De wijze waarop de omverpakte
producten via de diverse distributiecentra daadwerkelijk op de winkelvloer
belanden bepaalt steeds meer de kosten, zo weten bijvoorbeeld de hard
discounters inmiddels. Iedere handeling van het winkelpersoneel kost geld en
intelligent verpakken kan dan ook tot forse besparingen leiden, al was het
maar om tot dan toe onzichtbare kosten uit te bannen.

Al deze aspecten kwamen op donderdag 8 oktober op de NVC Design Village in Brussel aan bod tijdens de Empack, het grootste verpakkingsevent van Belgiƫ. De sprekers waren afkomstig van het NVC Nederlands Verpakkingscentrum, NXP Semiconductors, Quatre Mains, Avery Dennison, Itarus, NewIFEC, Varia-Pack en de Pacombi Group. Gezamenlijk gaven zij antwoord op de retorische vraag die ook door de aanwezige toehoorders werd gesteld: waar zou retail zijn zonder voorverpakte en gelabelde producten?
Publicatiedatum: