Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Diepvriesfabrikanten werken aan imagoverbetering

Diepvriesfabrikanten werken aan een imagoverbetering door goede voorlichting en een meer opvallende verpakking. Diepvriesmerken als Iglo en Bonduelle hebben hun verpakkingen aangepast om de aandacht te trekken van de consument. Volgens Marja Verkuijlen, product manager bij Bonduelle, zorgt een aantrekkelijk, modern design met een heldere, frisse kleurstelling ervoor dat Bonduelle er in het vriesvak uit springt. De verpakkingen waren voorheen overwegend groen. Nu vallen de verpakkingen van Bonduelle meer op. Ook Iglo heeft de verpakking aangepast. Volgens category manager Agnieszka Michalska is hierbij gekeken naar wat de hedendaagse consument het meest aanspreekt. Ook werd een moderne vlotte uitstraling nagestreefd.

Volgens Michalska en Vermeulen is innovatie de weg om het imago van diepvries te verbeteren. De consument wordt door vernieuwing geprikkeld. Door de focus te leggen op gemak, gezondheid en duurzaamheid zal de klant eerder geneigd zijn een diepvriesproduct mee te nemen. In de supermarkt zelf kan ook iets gedaan worden om de uitstraling van het vriesvak te verbeteren. Zo zouden goede sfeerverlichting en branded vitrines de consument automatisch naar het schap trekken.

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: