Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verse uitstraling belangrijke reden om kropsla te kopen

De Nederlandse consument geeft jaarlijks meer uit aan sla, maar de uitgaven aan kropsla dalen. De bestedingen aan slamelanges/-pakketten en kleinere slasoorten, zoals Rucola, Little Gem en Romeinse sla zitten in de lift. Sla is een belangrijk product in het consumptiepatroon van de consument. Oudere consumenten kopen meer en vaker kropsla dan de jongeren. Jongeren vinden het schoonmaken van kropsla vaak teveel werk en kiezen daarom voor voorverpakte sla.

Daarnaast beslissen jongeren veel meer in de winkel wel of geen kropsla te kopen. Bijna de helft van de ouderen beslist thuis al om kropsla te kopen. Consumenten associeren de kropsla met ‘gezond’, vers en natuurlijk. De verse uitstraling van de kropsla is een belangrijke reden om deze te kopen in plaats van de voorverpakte sla.

Verder hebben consumenten behoefte aan tips om de krop beter vers te houden en is men geinteresseerd in meer recepten met kropsla. Dit alles blijkt uit onderzoek van het Productschap Tuinbouw.

Bron: Productschap Tuinbouw, www.tuinbouw.nl
Publicatiedatum: