AGF Servicepunt Praktijkavond bij Postuma groot succes
Circa 65 groentemannen hebben de praktijkavond van het AGF Servicepunt bijgewoond. Sommigen kwamen van ver. Er kwamen groentemannen uit Noord-Limburg, de Betuwe, Twente en Noord-Friesland. Tel daarbij op de warme ontvangst van gastheer Postuma en dat verklaart al snel de betrokkenheid en passie van alle aanwezigen in de zaal als het gaat om onze AGF branche.
De boodschap van spreker Sjors Reeder was wederom duidelijk. Overspoel je klant met duidelijke communicatie. “Vertel ze waarin je goed bent”. Wasmachine fabrikant Miele doet het immers ook. “Er is geen betere”. Sjors heeft zijn vele ideeën, zoals het Volle Smaak concept, gedeeld met de aanwezigen en wil dit ook in samenwerking met Postuma en het AGF Servicepunt ten goede laten komen voor alle groentemannen. Sjors benadrukte dat iedereen gebruik moet maken van de instrumenten van het AGF Servicepunt; “Het is immers in ieders belang.”
De reacties die vanuit de zaal kwamen lieten een hoge mate van betrokkenheid zien. Er werden duidelijke en kritische vragen gesteld. Hierdoor kwam er een gezonde discussie opgang. Daarop komt een vervolg, dat is immers noodzakelijk. Er staan oriënterende en voorbereidende gesprekken gepland tussen Postuma, Sjors Reeder en het AGF Servicepunt. Daarnaast wordt in de communicatie richting de achterban zaken aangepast. Duidelijker communiceren onder het mom van “doe wat je vertelt en vertel van je doet” en een verdere investering in en professionalisering van het ADN magazine.
Erik Postuma: “Ik vond de praktijkavond een avond die al mijn verwachtingen te boven ging, zowel qua aantal aanwezige ondernemers als ook de inhoud van de avond. Echt een positief kritische avond waarin we uiteindelijk tot de conclusie zijn gekomen, dat er meer integratie in onze branche nodig is tussen de verschillende belanghebbenden.”