Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

A-merken maken biologisch normaal onderdeel van het assortiment

Unox introduceert vandaag officieel vier soorten soepen in zak. De introductie wordt gevierd op een opvallende eendaagse biologische boerenmarkt in het hartje van de stad Amersfoort. Unox als sterk A-merk, benut biologisch ter versterking van haar merk en laat zien dat de biologische landbouw volwassen is geworden. Ook bij andere A-merken in binnen- en buitenland zien we biologische varianten in het assortiment instromen. Denk aan bijvoorbeeld Tchibo, Iglo, Beemster, Haribo, Ritter Sport, Knorr, Olvarit en Arla in Denemarken. Ook kledingzaken als C&A, HEMA en H&M voeren een biologisch assortiment.

Biologische producten worden door meer dan de helft van de winkelende consument met enige regelmaat gekocht. Tachtig procent doet dat in de supermarkt, twintig procent in de speciaalzaak. Het lijkt dus een heel logische stap dat A-merken, die doorgaans de trendsetters zijn in assortimentsontwikkeling, als eerste biologische varianten aanbrengen. Biologische huismerken van supermarkten zijn er in Nederland in vergelijking met het buitenland opvallend weinig en eigenlijk alleen bij Albert Heijn (Puur & Eerlijk). De Task Force MBL verwacht in Nederland ruimte voor verdere groei van biologisch door het ontwikkelen van onderscheidende (huis)merken.

 
Publicatiedatum: