Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe EU-campagne 'Gezonde voeding' gericht op schoolkinderen

EU‑landbouwcommissaris Fischer Boel, heeft op 28 september het startschot gegeven voor een nieuwe campagne 'Gezonde voeding' die specifiek is gericht op schoolkinderen. Met de slogan 'Eet, drink, beweeg' zullen 3 teams 7 Europese landen aandoen om kinderen de kans te geven deel te nemen aan educatieve activiteiten en spelletjes. Op een interactieve website van de Europese Commissie komen bovendien wedstrijden en andere evenementen aan bod die de eetgewoonten van kinderen moeten verbeteren.

In een recente Eurobarometerpeiling bleek drie vierde van de respondenten het volledig eens te zijn met de stelling dat 'er tegenwoordig meer kinderen zijn die last van overgewicht lijken te hebben dan vijf jaar geleden'. Dat klopt: ongeveer 22 miljoen kinderen in de EU worden met dit probleem geconfronteerd; Vijf miljoen van hen lijden aan zwaarlijvigheid.

De campagne 'Gezonde voeding' brengt de boodschap 'fit zijn is fijn' nu tot in de klaslokalen. Acht weken lang zullen de teams hun tenten opslaan in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Estland, Litouwen en Polen. Elk team bezoekt per dag twee scholen. In totaal zullen 18 000 kinderen, verspreid over 180 scholen, bij de activiteiten rond gezonde voeding worden betrokken. De boodschap is steeds dezelfde: eet gezond, want fit zijn is fijn!

Parallel aan de activiteiten van de teams zal acht weken lang een interactieve schattenjacht lopen op de EU‑website van de lekkerbekkenbende, waar schoolkinderen uit de EU tussen 8 en 15 jaar sportartikelen kunnen winnen. De campagne "Gezonde voeding" loopt parallel aan twee andere belangrijke EU‑initiatieven om kinderen evenwichtiger en gezonder te doen eten, te weten de schoolfruitregeling en de schoolmelkregeling.

Bron: Europese Commissie
Publicatiedatum: