Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumentenpanels helpen Syngenta Seeds verder veredelen



Tholen - De demodagen van Syngenta Seeds hadden vorige week een andere insteek dan voorgaande jaren. Op de proefvelden en in de tentjes werd de nadruk gelegd op de volgende vier thema's: mechanische oogst, industrie & snijderijen, consument & smaak en resistentie & gewasbescherming. De demodagen mochten zich verheugen in een groot aantal bezoekers, waaronder veel buitenlandse.


Machine voor de mechanische oogst van BellaGio

Dat Syngenta Seeds de consument met zijn smaak serieus neemt, blijkt wel uit de consumentenpanels die het bedrijf al drie jaar in Verenigd Koninkrijk en Italië - en vanaf volgend jaar ook in Duitsland - heeft. Elke maand testen 65 onafhankelijke consumenten producten voor Syngenta. Deze data worden vervolgens ingezet door het veredelingsbedrijf bij het veredelen en de marketing. Op basis hiervan werd onder meer de BellaGio-lijn en de de gekleurde bloemkool in de markt gezet.


Deze pink cabbage wordt volgend jaar commercieel geïntroduceerd

Daarnaast denkt een innovatieplatform met onder meer trendwatcher Anneke Ammerlaan en HAS-studenten verder over hoe de producten op de markt gezet moeten worden. In de stand op de demodagen liet Elena Ozerikskaya zien in hoeverre de mensen worden beïnvloed door een combinatie van zintuigen.


Elena Ozerikskaya en Ruud van Meijel van Syngenta Seeds