Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Handelsmissie 23 & 24 september
Succesvolle onmoetingsmiddag Duitse inkopers en Nederlandse handel
Tholen - In opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit organiseerde NL-D communicatie/exportimpulse o.l.v. Jochem Wolthuis een inkomende handelsreis voor Duitse AGF inkopers op 23 en 24 september 2009. Deze missie werd in samenwerking met Frugi Venta en het GroentenFruit Bureau georganiseerd.
Jochem Wolthuis en Willem Baljeu
Gisteren stond naast een bezoek aan Haluco en TomatoWorld een informatiemiddag op de Fresh Rotterdam plaats. Voor deze middag hadden zich tevens bijna 40 Nederlandse handelaren aangemeld. Na een welkomstwoord van organisator Jochem Wolthuis en Frugi Venta voorzitter Willem Baljeu gaf Jack Stroeken een presentatie over het Nederlands product. Met name over het .NL label en de eerste licentie op snacktomaatjes. Ook de promotie in Duitsland kwam aan bod. "Wij zijn trots op ons product en dan is het moeilijk te verteren dat in Duitsland de consument het Nederlands product niet op waarde weet te schatten", aldus Jack.
Met het speciaal ontwikkelde 'geschmackshaus' hoopt GroentenFruit Bureau hier verandering in te brengen door de Duitse consumenten ter plaatse zelf te laten ervaren dat het probleemloos genieten is met Nederlandse groenten en fruit. In de getoonde video konden de aanwezigen met eigen ogen zien hoe het Hollands product gepresenteerd wordt in het 'geschmackshaus' en hoe enthousiast de Duitse consumenten reageren. Vervolgens werden de 7 zekerheden van het Hollands product geïntroduceerd: veiligheid, vakmanschap, versheid, natuurlijkheid, duurzaamheid, beschikbaarheid, en smaak.
Na deze informatie kregen de Duitse inkopers de gelegenheid om de Nederlandse handelaren persoonlijk te ontmoeten en in gesprek te gaan. Jochem Wolthuis gaf aan zeer tevreden te zijn over de middag. "Het heeft veel tijd en inspanning gekost om inkopers van vooraanstaande retail bereid te vinden en als ik zie hoe enthousiast de Nederlandse handel hierop reageert is de middag zeker geslaagd." De dag werd in aanwezigheid van de deelnemers afgesloten met een Walking Dinner bij Koppert Cress.
Vandaag staat op het programma een bezoek aan de demodagen vollegronds-groenten van Bejo Zaden en Syngenta, gevolgd door een rondleiding bij snijderij Hessing, en een kijkje op Agriport A7, waarna de inkoper weer worden afgezet op luchthaven Schiphol voor hun terugvlucht naar Duitsland.