Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vriesvers valt meer dan ooit in de smaak

Vriesverse producten worden steeds meer in het winkelkarretje gelegd of in de grootkeuken bereid. Hoe we dat weten? Het koopgedrag van heel wat eindgebruikers werd onderzocht, onder meer in het VK en in Duitsland. De resultaten zijn duidelijk: vriesvers wordt meer dan ooit gesmaakt. In het VK werden nog nooit zo veel vriesverse producten verkocht. De totale verkoop steeg boven £5 miljard in juni 2009, een record. Zelfs de meest verstokte gewoonteconsument begint de voordelen in te zien van vriesvers. Vriesvers lijkt in deze crisistijden ook een oplossing te zijn voor krappe gezinsbudgetten.

Nog meer opmerkelijk nieuws uit het VK: een onderzoek in Britse basisscholen toonde aan dat vriesvers even nutritioneel is als vers. Vriesvers draagt zelfs bij tot een vermindering in ‘food waste’, een toename van het gebruiksgemak en een betere prijsgarantie.

Ook in Duitsland liegen de cijfers er niet om: de afgelopen 10 jaar steeg de consumptie van vriesverse producten met 32,2%. In 2008 consumeerde elke Duitser 39kg van deze producten. Dat is 9,4kg meer dan 10 jaar geleden. Nog enkele cijfers: 33% van de Duitsers koopt regelmatig diepvriesproducten en 51% nu en dan. Volgens hen omdat deze producten handig, kwalitatief en veelal goedkoper zijn. De Duitse foodservicemarkt is zich daar zeer bewust van.

Bron: Ardo
Publicatiedatum: