Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste licentie met 2x2 en .NL Label voor Tommies

Gisteren is op de vakbeurs Innofresh in Rotterdam de eerste licentieovereenkomst ondertekend tussen GroentenFruit Bureau en Greenco met de Tommies met het 2x2 en het .NL label. Het label 2x2 staat voor ‘2 ons groenten en 2 keer fruit’ en het .NL label wordt gebruikt als herkomstlabel voor een Nederlands product. De labels staan op de uitdeelzakjes en de "Sjeekbekers" van de snoeptomaatjes van Tommies. De overeenkomst is de start van een bloeiende samenwerking met het doel dat meerdere samenwerkingen volgen om de dagelijkse consumptie van groenten en fruit positief te beïnvloeden.




Jack Stroeken van het GroentenFruit Bureau: "Wij zijn zeer vereerd dat Greenco met de Tommies het 2x2 label en .NL label gaat vermelden op de verpakkingen. Ons doel is dat consumenten 2 ons groenten en 2 keer fruit per dag eten voor een gezonde levensstijl. Dit is een goed initiatief om mensen te bereiken met onze boodschap en ervoor te zorgen dat mensen bewust worden van hun eetgewoonten".

2x2 label

Onderzoek toont aan dat de dagelijkse norm ‘twee ons groenten en twee keer fruit’ binnen de doelgroep bij 93% bekend is. De intentie om meer groenten en fruit te eten is aanwezig. Men kent de norm maar deze wordt vaak niet gehaald. GroentenFruit Bureau roept daarom het 2x2 label in het leven wat staat voor de dagelijkse norm groenten en fruit. Het label wordt gebruikt in alle nationale communicatiemiddelen van GroentenFruit Bureau en is beschikbaar voor de sector, retailers en producenten. Het label is te gebruiken in eigen communicatie (foldermateriaal) en op verpakkingen.

.NL label

De Nederlandse groente- en fruitsector blinkt uit in vakmanschap, bescherming, toewijding, transparantie en innovatie. Deze eigenschappen van de Nederlandse tuinbouw leiden ertoe dat de consument een optimaal gegarandeerde kwaliteit van Nederlandse groenten en fruit krijgt aangeboden. Zodoende kan de consument uiteindelijk probleemloos genieten van Nederlandse groenten en fruit. Om deze kernkwaliteiten van de Nederlandse sector goed te profileren, is een nieuw label ontwikkeld: het Holland Herkomst Garantielabel.NL. Het label garandeert zeven processtappen die zijn ondernomen om de consument een optimaal product te kunnen bieden, te weten: veilig, vakmanschap, versheid, natuurlijkheid, duurzaamheid, beschikbaarheid, smaak.
Publicatiedatum: