Voor de vierde keer organiseerde Rijk Zwaan dit jaar de Salanova Dagen. Opvallend was dat de informatiebehoefte groter was dan ooit, vertelt Convenience Manager van Rijk Zwaan Bauke van Lenteren. “Omdat in veel landen de prijzen voor bladgewassen onder druk staan, zoeken onze partners op alle mogelijke manieren naar innovatie. Niet alleen via nieuwe rassen, maar ook door een efficiëntere teeltwijze en een effectieve marketingstrategie.”
Eeninternationaal gezelschap enthousiaste Salanova-partners van Rijk Zwaan, verzameldezich in Welver voor de Salanova Dagen.
Omdat er de laatste jaren wereldwijd zoveel waardevolle ervaring is opgedaan met Salanova, lag de nadruk tijdens deze Salanova Dagen vooral op interactie tussen de verschillende deelnemers. “In landen als Australië en de Verenigde Staten, is Salanova bijvoorbeeld al de standaard voor het convenience segment. De marketingstrategie hierachter is voor relatief nieuwe Salanova-partners zeer leerzaam. Maar tegelijkertijd vinden wereldwijd veel kleine, zeer innovatieve projecten plaats. Ook die ervaringen kunnen voor kostenbesparing of opbrengstverhoging zorgen. Via kennis-uitwisseling zit er in Salanova dan ook nog steeds veel groei.”
Ook de deelnemers aan de Salanova Dagen zien de toekomst van het gemaksproduct positief in. Bijna 65% gaf aan Salanova binnen 10 jaar als de standaard voor de convenience markt te zien.