Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Uitzendbureaus kampen met verslechterend imago

Steeds minder mensen proberen via een uitzendbureau een baan te vinden. Het imago van uitzendbureaus is hier deels oorzaak van. Zo denkt ongeveer de helft van de beroepsbevolking dat er voor hen geen geschikte baan te vinden is. De meeste mensen komen via netwerken aan een baan, vacatures in dagbladen staan op de tweede plaats, gevolgd door open sollicitaties en op vier uitzendbureaus. Dit komt naar voren uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek van de Intelligence Group.

Universitair geschoolden zijn met 62% het meest sceptisch over de inzet van uitzendbureaus bij de zoektocht naar een baan. Van de laag- en middelbaar opgeleiden twijfelt 38% of ze bij een uitzendbureau een passende baan kunnen vinden. Verder lijkt het erop dat de uitzendbureaus over één kam worden geschoren; slechts 12% van de respondenten heeft een voorkeur voor een bepaald uitzendbureau.

De onderzoekers stellen dat het vooral richting de werkzoekenden belangrijk is dat uitzendbureaus zich duidelijker positioneren. Mensen moeten weten bij welk bureau ze terecht kunnen voor passende functies. Het online kanaal kan hier middels bijvoorbeeld het aanbrengen van segmentatie op de homepage een rol in spelen.

Bron : Flexmarkt
Publicatiedatum: