Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Weblog Harrij Schmeitz

Komkommertijd?

De retailers LIDL en ALDI hebben de toon gezet middels de invoering van een Global Location Number op het etiket waardoor Tracking & Tracing geregeld moet worden. Gelukkig hierbij aansluitend bij de ontwikkeling dat ook Global GAP haar certificaten gaat koppelen aan een GGN-nummer wat ook weer een GLN-nummer is. Hierdoor komen een aantal ontwikkelingen bij elkaar en kunnen we volgende stap zetten in standaardisatie. Hier liggen kansen voor een SLIMMERE keten voor morgen.

Internationaal is er een nieuwe guideline beschikbaar gekomen voor Tracking & Tracing. Organisatie verenigd in de International Fresh Produce Association (IFPS, Frug I Com namens Nederland sinds enkele maanden bij aangesloten) hebben een verbeterde versie gemaakt van de guideline om gebaseerd op Internationale standaarden AGF T&T te regelen. Hier kunnen we weer van leren en volgende stappen me zetten in de Nederlandse AGHF-keten.

Maar ook dicht bij huis spelen van alles. Immers de bestaande afzetstructuren staan ter discussie en worden hier en daar veranderd. Veranderingen die gaan zorgen voor andere informatiestromen wat weer betekend dat deze ander ingericht moeten worden. Werk voor de ICT-afdelingen van de betrokken ketenspelers maar vooral kansen direct door te pakken en op basis van standaarden met elkaar te communiceren. Dus geen 1 op 1 maar volgens afspraken waarbij je met elke speler in de markt kunt communiceren ongeacht hoe de afzetstructuur op dat moment is.

Een mooi uitdaging en dus alles behalve komkommertijd...

Harrij Schmeitz

Ps. Zie je graag op het Frug I Com Congres of onze stand 3212, tijdens Fresh Rotterdam.
Publicatiedatum: