Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vanaf 2011 één gezondheidslogo op voedingsmiddelen

Uiterlijk 1 januari 2011 moet er één gezondheidslogo op voedingsmiddelen staan. Dat schrijft minister Klink van Volksgezondheid in een brief aan de Tweede Kamer. Klink geeft de stichting Ik Kies Bewust en Albert Heijn met het Gezonde Keuze Klavertje daarmee meer tijd om 'naar elkaar toe te groeien'.

"Uit mijn gesprekken met partijen is het mij duidelijk geworden dat enerzijds de bewuste keuze en de gemakkelijke keuze bij gezonde voeding als principe gedeeld worden maar dat partijen onderling de ruimte en tijd nodig hebben om in dit opzicht naar elkaar toe te groeien, waarbij een open en eerlijk systeem het uitgangspunt is", zegt Klink, die het nieuwe logo over wil laten aan de sector zelf. Voorwaarde is wel dat de partijen stoppen om hun eigen logo richting consumenten te communiceren.

Bron: EVMI
Publicatiedatum: