Twee sprekers van Super de Boer zullen vanuit het oogpunt van de retail belichten hoe alle partijen kunnen profiteren van een uniforme gegevensuitwisseling. Super de Boer is een van de retailers die afgelopen jaren grote stappen hebben gezet op het gebied van 'Supply Chain Management'. Bij dit proces is het aantal leveranciers drastisch verkleind. Het moge dus duidelijk zijn dat het belangrijk is in een vroeg stadium ontwikkelingen op dit gebied bij te houden om later niet de boot te missen.
Het antwoord op de vraag "Wat kan eenduidige communicatie voor mij opleveren" is tweeledig. Enerzijds kan door een uniforme manier van gegevensuitwisseling worden bespaard op administratieve kosten. Anderzijds wordt de betrouwbaarheid van gegevens vergroot en dus de kans op fouten verkleind. Voor een goede traceerbaarheid van producten – van producent tot klant – is een uniforme informatie-uitwisseling uiteraard essentieel. Niet minder belangrijk is dat hoe meer je weet van je product tot het moment dat het bij de klant is, hoe beter je je aanbod op de markt kan afstemmen en hoe meer je dit als "producent" en "handelaar" in eigen hand kan houden.
Een overzicht van alle onderwerpen en hun sprekers:
- Keten zonder grenzen - H. Maurer, Chariman IFPS & managing Director, the Agri Chain Centre uit Nieuw Zeeland;
- Intelligent, duurzaam en slim verpakken - M. Nieuwesteeg, Directeur NVC;
- Slimme ketenkwaliteit in AGF - J. Kranghand, sr. Dep. Man. Quality Assurance Metro & J. Hulleman, Quality Assurance Man. Makro Nederland ;
- Meer resultaat uit een slimme categorie - R. Verwoert, CEO Kon. Fruitmasters;
- WMS: Toys for slimme boys? - A. Folkerts, Commercieel Directeur Alexport;
- Super voor slimme ketens - T. van de Hoek, Unit Manager Vers, Buying & Merchandising & E. de Jong, Projectmanager Supply Chain / EDI Super de Boer.