Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Traditionele supermarktformules in Frankrijk heroveren marktaandeel

Gedurende de eerste zes maanden van 2009 hebben de traditionele Franse supermarktformules, de 'supermarchés' en de 'hypermarchés' 0,6% marktaandeel heroverd op discounters. Hiermee komt een eind aan een stijging van het marktaandeel van discounters in Frankrijk die tien jaar heeft geduurd. Hun marktaandeel verdubbelde in deze periode tot 14,9% eind 2008.

De economische crisis waarin ook Frankrijk zich bevindt, heeft meegespeeld in deze verandering. De Franse discounters hebben hierdoor te maken met een clientèle die minder koopkrachtig is geworden. De omzet van discounters in volume is het eerste halfjaar van 2009 met 2% afgenomen. De traditionele supermarktformules hebben gedurende het eerste halfjaar van 2009 hun omzet in volume met 1,5% zien toenemen.

Het marktonderzoeksbureau IRI geeft aan dat de grote supermarktketens de afgelopen maanden de prijzen van zowel de A-merken als van hun huismerken hebben verlaagd. Samen met een effectieve reclamecampagne die de grote supermarktconcerns hierover hebben gevoerd, is ook dit een belangrijke factor in het terugwinnen van marktaandeel door de traditionele Franse supermarktformules.

bron: EVD
Publicatiedatum: