Er wordt geleverd aan internationale distributie (60%), foodservice (30%), in- en exporteurs (10%).
Banken Champignons streeft naar kwaliteit, perfecte traceerbaarheid en automatisering. Hun vooruitstrevendheid werd dit jaar al beloond met de AGF Innovation Award en de nominatie “Best Managed Companies” door Deloitte.
Door het toenemend belang van traceerbaarheid en groei besloot Banken Champignons in 2006 een nieuw ERP-systeem te implementeren. Na een diepgaande marktanalyse met grondige ROI-berekingen werd gekozen om Microsoft Dynamics NAV te implementeren. Banken liet zich daarbij ondersteunen door Schouw Informatisering, specialist in het adviseren en automatiseren van bedrijfsprocessen en informatiestromen in de voedingsindustrie.
Tot vorig jaar maakte Banken Champignons gebruik van een interne EDI-toepassing om orders en facturen elektronisch uit te wisselen met hun partners. Toen Albert Heijn in 2008 aandrong om ook verzendnota met SSCC via EDI uit te wisselen, bleek deze module echter ontoereikend.
Schouw Informatisering stelde daarom voor om de expertise van Generix Group, hun jarenlange EDI-partner, in te schakelen.
Gekozen oplossing
Gezien de tijdskritische bedrijfsprocessen, de dikwijls grote orders en het geautomatiseerde productieproces werd gekozen om via een geoutsourcete EDI-oplossing te werken: SynchroLink On Demand. Dankzij de volautomatische en geïntegreerde werkwijze van deze toepassing kan Banken zich volledig op hun eigen core business concentreren en worden de EDI-processen nauwgezet opgevolgd en ondersteund door de experts van Generix Group.Via SynchroLink On Demand kan Banken Champignons orders, desadv, invoic en aperak uitwisselen met zijn partners.
Elektronische facturatie
In augustus 2009 kreeg Banken Champignons te horen dat Carrefour Frankrijk vanaf september hun facturen enkel nog elektronisch wenst te ontvangen. Generix Group kon dit gemakkelijk oplossen door hun toepassing Invoice Manager On Demand te integreren met het SynchroLink platform.De Invoice Manager zorgt ervoor dat de elektronische facturen voldoen aan de Europese wettelijke vereisten dankzij een btw-technische controle en een verificatie van elektronische certificaten en handtekening. Dankzij deze controles is authenticiteit en integriteit van het bericht gewaarborgd. De toepassing zorgt ook voor de wettelijk verplichte archivering (=dematerialisatie) van de facturen.
Elektronisch factureren zorgt voor een sneller en efficiënter verloop van de facturatieprocessen. Veel distributeurs en corporate bedrijven dringen bij hun klanten aan om facturen enkel nog elektronisch door te sturen. Door de overstap te maken van papieren naar elektronische facturatie wordt niet alleen bespaard in papierkosten, er kruipt ook heel wat minder tijd in administratieve handelingen.
Invoice Manager werd al gecertificeerd door de Belastingsdivisie in 1996 en kreeg een award toekend door TAJ & GS1 voor zijn overeenstemming met de tax dematerialisatie-regelgeving.
Dankzij het uitgebreid productportfolio van Generix Group, kan er voor zowel e-invoicing als EDI steeds naar een gepaste oplossing gezocht worden per klant en per budget.
Voor meer informatie:
An MOUTON
Marketing Coordinator
GENERIX Group Benelux
Industriepark-Drongen 14/106
9031 Drongen, België
Tel.: +32 (0)9 281 23 98
Fax.: +32 (0)9 281 22 98
[email protected]
www.be.generixgroup.com