Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Media en voedingsbranche bundelen krachten tegen overgewicht in (W)EET

De commerciële media, de voedingsindustrie en een aantal grote maatschappelijke partijen bundelen hun krachten in (W)EET. (W)EET is een platform dat zich gaat bezighouden met educatie en communicatie om gezonde voeding, het belang van bewegen en een gezonde leefstijl onder de aandacht te brengen van kinderen van 7 tot 12 jaar en hun ouders. Voor het einde van het jaar komt (W)EET met een programma, inclusief de financiering, voor de periode van 2010 -2012. Begin volgend jaar zou het eerste project gelanceerd moeten worden.

In (W)EET worden de expertise, kennis en middelen gebundeld van professionele commerciële media partijen en gemotiveerde maatschappelijke partijen. Behalve het ontwikkelen van eigen initiatieven zoekt (W)EET nadrukkelijk ook aansluiting bij bestaande initiatieven. Daarnaast committeren de deelnemers in het platform zich om op een wetenschappelijk verantwoorde manier uitleg te geven en verslag te doen van haar projecten en initiatieven.

Bedrijven en organisaties

De bij (W)EET aangesloten bedrijven en organisaties zijn: MTV Networks (Nickelodeon, MTV, TMF en Comedy Central), RTL Nederland (RTL 4, 5, 7 en 8), SBS Broadcasting (NET 5, SBS 6 en Veronica) , Vereniging van Commerciële Radio (Sky Radio, Radio 538, Radio Veronica, Q-Music, Slam FM, Classic FM, BNR Nieuwsradio, 100%NL, TMF Hitradio, Radio 10 Gold), Stichting Ik Kies Bewust, het Expertisecentrum Mediawijsheid, het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

Andere organisaties op het gebied van media en communicatie, zoals de Publieke Omroep (NPO) en de uitgevers van de dag- en weekbladen, worden uitgenodigd zich bij dit initiatief aan te sluiten.

Bron: Stichting Ik Kies Bewust
Publicatiedatum: