In (W)EET worden de expertise, kennis en middelen gebundeld van professionele commerciële media partijen en gemotiveerde maatschappelijke partijen. Behalve het ontwikkelen van eigen initiatieven zoekt (W)EET nadrukkelijk ook aansluiting bij bestaande initiatieven. Daarnaast committeren de deelnemers in het platform zich om op een wetenschappelijk verantwoorde manier uitleg te geven en verslag te doen van haar projecten en initiatieven.
Bedrijven en organisaties
De bij (W)EET aangesloten bedrijven en organisaties zijn: MTV Networks (Nickelodeon, MTV, TMF en Comedy Central), RTL Nederland (RTL 4, 5, 7 en 8), SBS Broadcasting (NET 5, SBS 6 en Veronica) , Vereniging van Commerciële Radio (Sky Radio, Radio 538, Radio Veronica, Q-Music, Slam FM, Classic FM, BNR Nieuwsradio, 100%NL, TMF Hitradio, Radio 10 Gold), Stichting Ik Kies Bewust, het Expertisecentrum Mediawijsheid, het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).Andere organisaties op het gebied van media en communicatie, zoals de Publieke Omroep (NPO) en de uitgevers van de dag- en weekbladen, worden uitgenodigd zich bij dit initiatief aan te sluiten.
Bron: Stichting Ik Kies Bewust