Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Keurmerk beïnvloedt reputatie andere producten

Door de aanwezigheid van producten met een duurzaamheidslabel gaan consumenten de producten zonder keurmerk op de langere termijn minder duurzaam vinden. Dit is aangetoond in een vandaag door LEI Wageningen UR gepubliceerd onderzoek. Het effect is gevonden in de context van koffie, waarbij het Eko-Fair Trade keurmerk gebruikt is. Consumenten die steeds met keurmerken geconfronteerd worden, zijn steeds iets minder tevreden over de aankoop van een gangbaar product en het bedrijf dat het product maakt. Dit betekent dat het biologische EKO-label ook invloed heeft op de niet-kopers van biologische producten.

Bron: SupermarktActueel
Publicatiedatum: