Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Passie tijdens praktijkavond AGF Servicepunt

Gedrevenheid, enthousiasme, fanatisme en passie zijn wel de kernwoorden voor de omschrijving van de bijeenkomst in Amsterdam van het AGF Servicepunt. Daarnaast was er vooral ook sfeer en niet in de laatste plaats werd die veroorzaakt door een uitstekend gastheerschap van de plaats van bestemming Groothandel Vroegop Windig in Amsterdam. Een locatie waar we iedere keer, als detailhandel, weer met open armen worden ontvangen door Bertus Korver, waarvoor onze hartelijke dank.

Gastspreker Sjors Reeder

De avond stond in het teken van Marketing van de groenteman. Geen theoretisch geklets, maar gewoon de praktijk. Niemand minder dan Sjors Reeder gaf hier zijn visie op. Al vele jaren actief binnen de verswereld, met een uitgesproken passie voor de AGF Detailhandel. Een passie en gedrevenheid die hij weet over te brengen en waar velen nog wat van kunnen leren.

Na een korte inleiding van de coördinator van het AGF Servicepunt, Martijn van de Kamp, volgde een presentatie van Groothandel Vroegop Windig. Hierna werd het woord gegeven aan de gastspreker Sjors.



Het gat in de markt ben jij

Het verhaal van Sjors weergeven is lastig, zijn verhaal moet je beleven en zelf ervaren. De kern van zijn verhaal was de totale marketinggedachte uit te dragen binnen je bedrijf. Een combinatie van alle tools die worden aangereikt samen te voegen tot een concept binnen je eigen bedrijf. Het AGF Servicepunt biedt hiervoor de kapstok waar je als ondernemer van alles aan op kunt/moet hangen. Hierbij had Sjors een mooie quote: Op de vraag: ‘Noem nu eens een gat in de markt’, gaf Sjors als reactie: het gat in de markt ben jij zelf. Als ondernemer, natuurlijk samen met je medewerkers, de uitstraling in de winkel en kennis van je klant, kun je zelf het onderscheid creëren!

Daarnaast liet hij in een simpel rekensommetje het break even point zien van de koste van deelnam aan het AGF Servicepunt. Hier kwam uit dat je €36,63 extra omzet in de week moet ‘scoren’ om die kosten eruit te halen. Dit moet toch voor iedere deelnemer haalbaar zijn.

Z.O.C.M.

Letters waar je, je bedrijfsvoering mee kunt invullen:
De Z staat voor zakelijk
De O staat voor organisatie
De C staat voor commercieel
De M staat voor management

Waarbij de C essentieel is. Want hierin zit ook het onderdeel communicatie, communicatie richting je klant en niet te vergeten je potentiële klanten. Je kunt alle andere onderdelen goed hebben ingevuld, maar als je het onvoldoende commercieel uitbuit en het niet goed ‘vertelt’ aan je klanten, dan laat je kansen liggen! Laat zien wie je bent, laat zien wat jou als speciaalzaak bijzonder maakt en laat vooral zien waar je goed in bent.

Het is slechts een greep uit het spervuur van de adviezen en verhalen die werden uitgestort op de groep, die zeer geboeid zaten te luisteren. Nogmaals; het verhaal van Sjors moet je zelf beleven. Dit kan nog op twee data in september:
Dinsdag 15 september bij Goesten in Elshout
Woensdag 30 september bij Postuma in IJsselmuiden

Supporters

Ook een aantal supporters van het AGF Servicepunt waren aanwezig en deden hun verhaal. Unilever met de speciale lijn voor de specialist was in smaak en daad aanwezig. Bij binnenkomst kwam de geur van warme soep je al tegemoet;
Chiquita gaf een toelichting op het belang van samenwerking met de groentemannen en de acties die gezamenlijk worden opgezet;
Artop vertelde wat over de mogelijkheden van communicatie naar buiten toe via de gevel, stoepborden etc;
Stichting De Echte groenteman (DEG) vertelde wat over de samenwerking tussen AGF Servicepunt en DEG en de toegevoegde waarde die de Stichting te bieden heeft voor haar aangesloten leden.

Afsluiting

De avond draaide om marketing en communicatie. Martijn liep de schakels van marketing nog een keer door. De marketingafdeling van het AGF Servicepunt was ook vertegenwoordigd en had voor de bezoekers een uitgewerkt marketingplan voor het nieuwe thema voorbereid.

Er werd na afloop nog lang nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje. De bezoekers gingen ook niet met lege handen naar huis. Van Unilever kreeg men een tas mee met inhoud, het marketingvoorstel/plan werd aan iedereen meegegeven. En tijdens de borrel werden er nog veel verhalen en ideeën uitgewisseld. De bezoekers kregen dus ook nieuwe, frisse kennis mee naar huis. We hopen het dan ook in de praktijk terug te gaan zien op de winkelvloeren.

Een zeer geslaagde avond, waar met een goed gevoel op terug gekeken kan worden en waarmee we met vol enthousiasme op door kunnen gaan.

Nadere informatie over de avonden of het AGF Servicepunt in het algemeen is te verkrijgen via de e-mail: [email protected] , telefonisch via 070-351 21 06 of neem eens een kijkje op de website www.agfservicepunt.nl
Publicatiedatum: