Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Congres Kansrijkvers over trends in vers op Fresh Rotterdam

Tijdens de manifestatie Fresh Rotterdam vindt op 21 september het interactieve 'Kansrijkvers' congres plaats. Het belooft een prikkelend programma te worden, melden organisatoren Top uit Wageningen en APP (Agricultural Promotion Projects) uit Zeist. Deze bijeenkomst moet inzicht geven in de kansen voor de versmarkt van morgen. Verstrends, opkomende technologieën en verpakkingsontwikkelingen komen uitgebreid aan bod. Dit keer geen wetenschappelijke diepgang of marketing verkooppraatjes, aldus de organisatie, maar inhoudelijke sessies waar de bezoeker verder mee komt. Er zijn zes interactieve lezingen over trends, waarbij dus voldoende tijd is voor discussie.

Opnieuw uitvinden

Dick Veerman, journalist en eigenaar van de website Foodlog, laat zien hoe de verssector in de 21ste eeuw als het ware opnieuw uitgevonden kan worden. Een hogere productkwaliteit en meer winst voor de producent zullen weer de norm worden, verwacht hij. Innova Market Insides gebruikt haar eigen productendatabase om productinnovaties in ‘vers’ in de rest van de wereld te tonen.

 Wouter de Heij (TOP) gooit na de pauze de knuppel in het hoenderhok door het onderwerp “wat is vers eigenlijk?” te bespreken. Natuurlijk bespreekt hij ook de vraag “welke opkomende technologieën bieden de kans om een innovatief product te maken en zo zelf een nieuwe markt te creëren?”.

Verpakking

Ook versproducten kunnen op een aansprekende manier worden verpakt. De verpakking bepaalt immers – naast de productkwaliteit- in sterke mate aankoopgedrag. Verpakkingshoogleraar van Europa en Hoogleraar Packaging & Design management aan de Universiteit van Twente, Prof dr Ir Roland ten Klooster, zal ingaan op de laatste inzichten en mogelijkheden.

Infodish/Foodatelier bespreekt het onderwerp “Meer met groente; van idee tot en met product”. Bas Groeneweg (Perfotec) legt tenslotte uit hoe u zelf de houdbaarheid kunt verbeteren door gebruik te maken van een online laserperforatiesysteem om de atmosfeer in een verpakking van versproducten te optimaliseren.

Bron: Pakblad
Publicatiedatum: