Opnieuw uitvinden
Dick Veerman, journalist en eigenaar van de website Foodlog, laat zien hoe de verssector in de 21ste eeuw als het ware opnieuw uitgevonden kan worden. Een hogere productkwaliteit en meer winst voor de producent zullen weer de norm worden, verwacht hij. Innova Market Insides gebruikt haar eigen productendatabase om productinnovaties in ‘vers’ in de rest van de wereld te tonen.Wouter de Heij (TOP) gooit na de pauze de knuppel in het hoenderhok door het onderwerp “wat is vers eigenlijk?” te bespreken. Natuurlijk bespreekt hij ook de vraag “welke opkomende technologieën bieden de kans om een innovatief product te maken en zo zelf een nieuwe markt te creëren?”.
Verpakking
Ook versproducten kunnen op een aansprekende manier worden verpakt. De verpakking bepaalt immers – naast de productkwaliteit- in sterke mate aankoopgedrag. Verpakkingshoogleraar van Europa en Hoogleraar Packaging & Design management aan de Universiteit van Twente, Prof dr Ir Roland ten Klooster, zal ingaan op de laatste inzichten en mogelijkheden.Infodish/Foodatelier bespreekt het onderwerp “Meer met groente; van idee tot en met product”. Bas Groeneweg (Perfotec) legt tenslotte uit hoe u zelf de houdbaarheid kunt verbeteren door gebruik te maken van een online laserperforatiesysteem om de atmosfeer in een verpakking van versproducten te optimaliseren.
Bron: Pakblad