Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarktbranche moet integraal nadenken over verpakkingen

De supermarktbranche moet integraal nadenken over verpakkingen metals doel duurzamer te verpakken. Michaƫl Nieuwesteeg, directeur van hetNederlands Verpakkingscentrum, stelt dat foodretailers een belangrijkepartij zijn in de maatschappij. Dankzij hen kunnen consumenten immersproducten uit de hele wereld in huis halen. De branche moet zichrealiseren hoe afhankelijk men is van verpakken.

Het doel vanverpakken is dat consumenten het verpakte product kunnen kopen engebruiken. Daarom moet nog kritischer worden gekeken naar zaken alsportiegrootte, houdbaarheidsdatum en ease-of-use. Een fles die nietleeg is te krijgen, is niet duurzaam. Profit is tevens een onderdeelvan duurzaam werken, want ondernemingen die failliet gaan dragen nietsbij aan toekomstige generaties. Verpakken is een ketenactiviteit.Supermarkten, fabrikanten en de verpakkingsleverancier moeten de handenineen slaan. In de praktijk strijdt de materiaalbranche voor het eigenmateriaal en hebben fabrikanten van levensmiddelen tevens een eigenagenda. Duurzaam verpakken levert volgens Nieuwesteeg altijd geld op,aangezien de lege verpakking na afloop kan dienen als secundairegrondstof in de vorm van energie of een materiaal.

Bron: Supermarkt
Publicatiedatum: