Het doel vanverpakken is dat consumenten het verpakte product kunnen kopen engebruiken. Daarom moet nog kritischer worden gekeken naar zaken alsportiegrootte, houdbaarheidsdatum en ease-of-use. Een fles die nietleeg is te krijgen, is niet duurzaam. Profit is tevens een onderdeelvan duurzaam werken, want ondernemingen die failliet gaan dragen nietsbij aan toekomstige generaties. Verpakken is een ketenactiviteit.Supermarkten, fabrikanten en de verpakkingsleverancier moeten de handenineen slaan. In de praktijk strijdt de materiaalbranche voor het eigenmateriaal en hebben fabrikanten van levensmiddelen tevens een eigenagenda. Duurzaam verpakken levert volgens Nieuwesteeg altijd geld op,aangezien de lege verpakking na afloop kan dienen als secundairegrondstof in de vorm van energie of een materiaal.
Supermarktbranche moet integraal nadenken over verpakkingen
Het doel vanverpakken is dat consumenten het verpakte product kunnen kopen engebruiken. Daarom moet nog kritischer worden gekeken naar zaken alsportiegrootte, houdbaarheidsdatum en ease-of-use. Een fles die nietleeg is te krijgen, is niet duurzaam. Profit is tevens een onderdeelvan duurzaam werken, want ondernemingen die failliet gaan dragen nietsbij aan toekomstige generaties. Verpakken is een ketenactiviteit.Supermarkten, fabrikanten en de verpakkingsleverancier moeten de handenineen slaan. In de praktijk strijdt de materiaalbranche voor het eigenmateriaal en hebben fabrikanten van levensmiddelen tevens een eigenagenda. Duurzaam verpakken levert volgens Nieuwesteeg altijd geld op,aangezien de lege verpakking na afloop kan dienen als secundairegrondstof in de vorm van energie of een materiaal.