De 48 Volts man-down trucks uit de GX-serie, met hefcapaciteiten tot 1.350 kg, zijn voorzien van de nieuwste draaistroomtechniek en bieden een maximale hefhoogte van 8.595 mm. De trucks zijn zeer compact. Met een chassislengte van 2.935 mm is de Still GX de kortste en meest wendbare smalle gangstapelaar in de markt. De kleine draaicirkel maakt inzet al mogelijk in kopgangpaden van 3.202 mm. Zo kan het maximale rendement worden gehaald uit iedere kostbare opslagmeter.
Flexibel maatwerk
De GX-serie is modulair opgebouwd en dat biedt een maximale flexibiliteit. Prestaties en afmetingen zijn aan te passen aan elke individuele inzetbehoefte. Er is een model met telescoopvork (GX-Q) en een uitvoering met draaikop (GX-X).Ook kan er worden gekozen tussen twee chassisbreedtes: 1.120 mm en 1.250 mm. Per breedte biedt Still zes verschillende batterijcapaciteiten aan. Zijdelings batterijwisselen behoort daarbij uiteraard tot de mogelijkheden.
Afhankelijk van de inzet worden de GX-trucks geleverd met telescoopmast of triplexmast, waarbij de bouwhoogte varieert tussen 2.200 mm en 4.900 mm. Het zicht op de last en werkomgeving blijft voor elk masttype uitstekend. Bovendien zijn de masten uiterst stabiel; zowel zijdelings als voorwaarts doorbuigen is minimaal. En dat geldt ook voor het zwenken van de mast.
Overal aan gedacht
Mede dankzij het seriematige Optispeed-concept, dat rij- en hefsnelheden automatisch aanpast aan de last en hefhoogte, biedt de Still GX de hoogste omslagprestaties in de man-down klasse. De maximale rijsnelheid loopt hierbij op tot 10,5 km/h. De GX-serie staat zo voor productiviteit, zuinigheid én veiligheid.Ook op ergonomisch gebied levert de serie topkwaliteit. De ruime en bedienervriendelijke werkplek ontlast de bestuurder optimaal. Bediening van essentiële functies gebeurt fijngevoelig en intuïtief met de ergonomische joystick, terwijl de onderarm comfortabel wordt ondersteund.
Met de optioneel verkrijgbare gedempte bestuurdersplek heeft Still daarnaast een heuse primeur in deze klasse. Niet alleen de stoel, maar de volledige bestuurdersplek, inclusief voetenplaat wordt hierbij gedempt. Schadelijke trillingen blijven tot een absoluut minimum beperkt en liggen zelfs 60 procent onder de toegestane grens.