Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winkelen in 2020 is gericht op beleving en entertainment

Winkelen zal in het jaar 2020 gericht zijn op beleving en entertainment, en dat stelt andere eisen aan het personeel. Dat schrijft het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) in de brochure 'Medewerkers in de detailhandel in 2020'. Voor personeel wordt het nog belangrijker om te beschikken over representativiteit, gastheerschap en inventiviteit.
Consumenten zullen in 2020 in nog grotere mate kampen met tijdgebrek en keuzestress.

Tevens verwachten klanten dat ze 24 uur per dag informatie, diensten en producten kunnen ontvangen. De vergrijzing heeft als gevolg dat er op elke 100 werkende mensen 43 65-plussers zijn. De gastheer of gastvrouw van de toekomst moet stressbestendig zijn en moet kunnen omgaan met gehaaste consumenten. Klanten moeten zich welkom voelen in de winkel, en medewerkers zijn in staat om de emoties van klanten op te wekken en bespelen. Tevens moeten ze weten wat de klant wil, zodat snel actie kan worden ondernomen om te klant tijd te besparen of extra gemak te bieden.

De klant in 2020 vraagt aan winkelpersoneel dat ze teamplayers zijn en bijdragen aan een goede (werk)sfeer. Daarnaast moeten ze affiniteit hebben met IT, en daar goed mee kunnen omgaan in het contact met de klant.

Bron: Profiel
Publicatiedatum: