Winkelen in 2020 is gericht op beleving en entertainment
Consumenten zullen in 2020 in nog grotere mate kampen met tijdgebrek en keuzestress.
Tevens verwachten klanten dat ze 24 uur per dag informatie, diensten en producten kunnen ontvangen. De vergrijzing heeft als gevolg dat er op elke 100 werkende mensen 43 65-plussers zijn. De gastheer of gastvrouw van de toekomst moet stressbestendig zijn en moet kunnen omgaan met gehaaste consumenten. Klanten moeten zich welkom voelen in de winkel, en medewerkers zijn in staat om de emoties van klanten op te wekken en bespelen. Tevens moeten ze weten wat de klant wil, zodat snel actie kan worden ondernomen om te klant tijd te besparen of extra gemak te bieden.
De klant in 2020 vraagt aan winkelpersoneel dat ze teamplayers zijn en bijdragen aan een goede (werk)sfeer. Daarnaast moeten ze affiniteit hebben met IT, en daar goed mee kunnen omgaan in het contact met de klant.
Bron: Profiel