Tholen - Jurgen van't Hoff en Siem van der Valk kijken tevreden terug op het tweede jaar van BioWorld, de bio-tak van de Best Fresh Group. "Dit jaar is goed van start gegaan. Nu is het in de vakantieperiode wat rustiger, maar we zijn al over het volume van vorig jaar heen", vertelt Siem van der Valk. De volumegroei zit 'm in het hoofdassortiment van producten die vorig jaar ook al werden gevoerd. "Dat is een bewuste keuze", zegt Jurgen van't Hoff. We willen niet alles tegelijk doen. Pas als we bij de producten die we nu leveren op gewenste grootte zitten, gaan we kijken naar een verdieping van het assortiment."

Jurgen van't Hoff
BioWorld heeft inmiddels vaste leveranciers in Israël, Spanje en Zuid-Afrika. In Nederland belevert één eigen teler courgettes, aubergines en puntpaprika's aan BioWorld. "We zijn nog altijd op zoek naar Hollandse kasgroententelers, maar het valt niet mee om biologische telers of telers die willen overschakelen te vinden", vertelt Siem van der Valk. "De import hebben we goed onder controle, maar in Nederland zouden we graag nog wat groeien."

De Scandinavische markt vormt volgens Jurgen van't Hoff voor BioWorld nog altijd de grootste markt op biologisch gebied. "Ook de Duitse markt is groeiende. De groei in het Verenigd Koninkrijk gaat wat trager dan we hadden gehoopt. Je ziet daar veel retailers het biologische assortiment versmallen en met name de luxere producten eruit halen."
Ook het bericht dat de Nederlandse bio-aankopen zijn gestegen, is de verkopers niet ontgaan. "Ook al ging dat met name over vlees, kaas en zuivel, het blijft een positief bericht. Je ziet dat bio minder te lijden heeft onder de crisis dan gangbaar. En als bio zelfs in crisistijd groeit, hoe zou het dan wel niet gaan in een economisch betere periode", besluit Jurgen.
Voor meer informatie:
Jurgen van't Hoff
BioWorld
ABC Westland 315
2685 DD Poeldijk
Tel: 0174 – 214 452
Fax: 0174 – 214 479
Mob: 06 – 2011 4737
www.bioworld.nl