Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Jack Nijboer (Plus): "We verkopen nu drie keer zoveel sla"

Salanova verovert Nederlandse supermarkten

Salanova is aan een gestage opmars bezig in het Nederlandse supermarktkanaal.
Bij supermarktketen Plus werd de introductie met groot succes ondersteund door een demoteam. Met 278 winkels heeft Plus in Nederland een marktaandeel van ongeveer 6 procent. Sinds november 2008 worden Salanova en Salatrio hier met kluit verkocht.

De sla wordt geteeld door Marc Delissen, die het product jaarrond teelt op hydrogoten en onder belichting. Gedurende de introductie werden de 40 grootste Plus-supermarkten bezocht door een Salanova-demoteam. Een gezamenlijke actie van Plus, Delissen en Rijk Zwaan. Op de winkelvloer kregen klanten een demonstratie van de productvoordelen van de gemakssla. De demo’s leidden tot veel enthousiasme en steeds meer herkenning.

Jack Nijboer, inkoper Plus: "De introductie van de Salanova-sla is vlot verlopen. We hebben de alternatieve soorten uit de schappen gehaald en één op één vervangen door de Salanova-types. Het was een behoorlijk drastische beslissing maar het resultaat is ver boven onze verwachting. We verkopen in dit segment nu drie keer zo veel sla! Door de zeer goede houdbaarheid van Salanova met kluit hebben we bijna geen derving en we zien duidelijk dat klanten de meerwaarde van de sla erkennen."

Bron: Chainmail, Rijk Zwaan
Publicatiedatum: