Salanova verovert Nederlandse supermarkten
Bij supermarktketen Plus werd de introductie met groot succes ondersteund door een demoteam. Met 278 winkels heeft Plus in Nederland een marktaandeel van ongeveer 6 procent. Sinds november 2008 worden Salanova en Salatrio hier met kluit verkocht.
De sla wordt geteeld door Marc Delissen, die het product jaarrond teelt op hydrogoten en onder belichting. Gedurende de introductie werden de 40 grootste Plus-supermarkten bezocht door een Salanova-demoteam. Een gezamenlijke actie van Plus, Delissen en Rijk Zwaan. Op de winkelvloer kregen klanten een demonstratie van de productvoordelen van de gemakssla. De demo’s leidden tot veel enthousiasme en steeds meer herkenning.
Jack Nijboer, inkoper Plus: "De introductie van de Salanova-sla is vlot verlopen. We hebben de alternatieve soorten uit de schappen gehaald en één op één vervangen door de Salanova-types. Het was een behoorlijk drastische beslissing maar het resultaat is ver boven onze verwachting. We verkopen in dit segment nu drie keer zo veel sla! Door de zeer goede houdbaarheid van Salanova met kluit hebben we bijna geen derving en we zien duidelijk dat klanten de meerwaarde van de sla erkennen."
Bron: Chainmail, Rijk Zwaan