Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan-Willem Grievink:

Fastservice heeft de toekomst

Retailers zullen in de toekomst samenwerkingsverbanden sluiten met fastservice-ketens, zo verwacht Jan-Willem Grievink, directeur van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN). Dit instituut doet onderzoek naar consumentengedrag en marktontwikkelingen in de buitenhuisconsumptie. Volgens Grievink gaat de fast-servicesector een gouden toekomst tegemoet. Consumenten worden steeds gemakzuchtiger en daar gaat de foodservice een belangrijke rol bij spelen.

Ook al heeft de branche een slecht en ongezond imago, Grievink ziet dat de sector momenteel wel degelijk goed bezig is. Zo bieden cafetaria’s en vooral de formulebedrijven steeds meer gezondere producten. Er gebeurt ook steeds meer op het gebied van versbeleving. Deze ontwikkelingen zullen volgens Groevink uiteindelijk zorgen voor een beter imago van de sector.

Verder wordt 'downtrading' volgens de directeur van het FSIN de komende jaren steeds belangrijker. Hierbij willen consumenten hun levensstandaard behouden, maar wel voor een lagere prijs. Wanneer een grote keten zoals bijvoorbeeld LaPlace de prijzen verlaagt, dan moet een lokaal cafetaria 'onder die prijzen gaan zitten'.

Bron: Snack Koerier
Publicatiedatum: