Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Agrarische toeleveranciers zoeken nieuwe markten

Agrarische toeleveranciers zijn toenemend op zoek naar nieuwe mogelijkheden in de breedte van de markt. Salesmanager Marc Strijker van AgriDirect geeft aan dat bedrijven meer en meer buiten hun eigen traditionele doelgroepen de markt verkennen.

Strijker: "Wij leveren allerlei rapportages met marktgegevens uit de verschillende land- en tuinbouwsectoren. Naast zaken zoals veebezetting per diersoort, teeltsoorten en areaalgrootte, weten we ook welke ondernemers investeringsplannen hebben, waarin ze willen investeren en wat hun toekomstplannen zijn. Al deze gegevens worden jaarlijks geactualiseerd; een garantie voor up-to-date bestanden. Daarnaast maken we de ontwikkelingen van de laatste jaren inzichtelijk en ook dat is voor bedrijven interessante informatie, een basis om hun marktstrategie op te baseren."

Crisis? Behoefte aan kennis!

Bedrijven hebben toenemend interesse in deze gegevens volgens Strijker: "Bedrijven willen meer inzicht krijgen in sectoren waarin ze tot nu niet actief waren. Dat is ook niet raar nu het investeringsklimaat in bijna de hele sector daalt. Juist dan wil je graag weten waar je potentiële klanten zich bevinden, wat hen bezighoudt en waar ze behoefte aan hebben, zodat je ze gericht kunt benaderen."

AgriDirect heeft hiervoor de juiste ‘tools’ in huis: de kern wordt gevormd door diverse actuele databases die tot op adresniveau inzicht geven in de Nederlandse, Duitse, Belgische en Franse agrarische markt. Rondom deze bestanden zijn diensten ontwikkeld zoals telemarketing (vanuit het eigen callcenter), mailings, databasemarketing en markt- en segmentatie onderzoek.

Enthousiast gaat Strijker verder: "We ontvangen ook meer en meer vragen over gerichte communicatie met agrariërs in het buitenland. Bedrijven zijn op zoek naar de juiste adressen, willen de markt scannen naar mogelijkheden of de bekendheid van hun diensten of producten vergroten. Onlangs benaderden wij bijvoorbeeld voor een opdrachtgever agrariërs in zes verschillende landen wereldwijd. Ook voor internationale marketingvraagstukken is AgriDirect inmiddels een aanspreekpunt."
Publicatiedatum: