Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Just-Eat trekt 11 miljoen euro aan voor groei

Just-Eat, het grootste online platform voor het bezorgen van maaltijden, maakt bekend nieuw kapitaal te hebben aangetrokken voor verdere groei. In totaal wordt ruim 11 miljoen euro geïnvesteerd door een aantal aandeelhouders. Daarmee wil Just-Eat haar positie als marktleider in Nederland en een aantal andere landen versterken.

De grootste nieuwe investeerder is Index Ventures, bekend van onder meer Skype, MySQL en Last.fm. Tevens participeren King Street Ventures en andere bestaande aandeelhouders in de kapitaalinjectie. De investering wordt onder meer gebruikt om de positie van Just-Eat als marktleider in Nederland, Groot-Brittannië, Denemarken, Zweden, Ierland en België verder te verstevigen en uit te breiden naar nieuwe markten binnen en buiten Europa.

"Het is ons doel om mensen over de gehele wereld de mogelijkheid te bieden gemakkelijk, snel en betrouwbaar eten te kunnen bestellen," aldus Klaus Nyengaard, CEO van Just-Eat. "We zien een duidelijke groei in de vraag naar onze service. Belangrijke reden daarvoor is dat we naast onze bestelservice meer diensten aanbieden, zowel voor consumenten als voor ondernemers." Zo biedt Just-Eat passende bijgerechten aan en kunnen ondernemers pizzadozen, menukaarten en zelfs scooterverzekeringen afsluiten. "Met de nieuwe investering kunnen we onze diensten nog verder uitbreiden en onze klanten optimale service blijven verlenen," vertelt Nyengaard.

Stabiele groeimarkt

"De markt voor het bezorgen van maaltijden groeit zo'n 9 procent per jaar en heeft bewezen zelfs in economisch moeilijke tijden te floreren," aldus Ben Holmes, partner bij Index Ventures. In Nederland groeit Just-Eat.nl zelfs met zo'n 15 procent per maand.

Volgens Laurens Groenendijk, Managing Director van Just-Eat Benelux en tevens lid van het internationale management team, heeft de continue groei van de bestelmarkt verschillende oorzaken. De belangrijkste reden is het gemak waarmee maaltijden online besteld kunnen worden. Geen gedoe met taalbarrières en lastige namen van gerechten waardoor miscommunicatie kan ontstaan. Maar ook de mogelijkheid om online te betalen is voor mensen een belangrijke reden. Verder draagt de toenemende kwaliteit van bezorgrestaurant en het straatbeeld van rondrijdende bezorgers bij aan de marktgroei. "Mensen worden op straat vaak op het idee gebracht om eten te bestellen. En met de goede kwaliteit en het ruime aanbod van bezorgrestaurants wordt dat steeds aantrekkelijker," aldus Groenendijk.

Direct contact

Het grootste deel van de aangesloten restaurants zijn lokale en onafhankelijke horeca ondernemingen. Met de gepatenteerde technologie van Just-Eat staan deze restaurants direct met hun klanten in contact waardoor de bestelprocedures geordend en efficiënt verlopen. Hiermee kan Just-Eat haar klanten na een bestelling meteen een opdrachtbevestiging en verwachte bezorgtijd terugsturen. Just-Eat beschikt over 6000 aangesloten restaurants, waarvan ruim 1300 in Nederland en verwerkt in Europa meer dan een miljoen bestellingen per maand.

Bron: Just-Eat
Publicatiedatum: