Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Peter de Lange van FrEsteem:

"Via het schap consumenten overtuigen van meerwaarde bijzondere kasgroenten"

FresQ timmert met haar verkoopdochters hard aan de weg met diverse gezonde versconcepten die enthousiast zijn ontvangen door maatschappelijke organisaties, retailers en consumenten. Eén van die verkoopdochters is FresQ FrEsteem, dat bestaat uit FrEsteem Tomaat, het vroegere APG, en FrEsteem Paprika, voorheen UWG.



Peter de Lange is directeur van FrEsteem Paprika en steekt direct van wal over de extra gezonde Harvest of Health-producten. "De cocktailtrostomaten, trostomaten en minipaprika’s van Harvest of Health bevatten van nature extra antioxidanten. Antioxidanten beschermen het lichaam tegen een aantal schadelijke stoffen. Antioxidanten zitten ook in onze lycopeentomaten. Deze producten kunnen dus écht wat voor je gezondheid betekenen."

Samenwerking

"Bij de introductie van de lycopeentomaat wilden we niet alleen een gezond product in het schap zetten, maar ook ons steentje bijdragen aan de maatschappij. Dit doen we door bijvoorbeeld de samenwerking met het Koningin Wilhelmina Fonds en het sponsoren van de wielertocht Ride for the Roses, waarmee geld wordt ingezameld voor kankerbestrijding. Verder hebben we afspraken met organisaties als Milieudefensie, Natuur en Milieu en de consumentenvereniging Goede Waar & Co. We willen graag inventariseren hoe deze organisaties tegen onze initiatieven aankijken om zo te weten wat er in de maatschappij leeft. Uit deze samenwerking is de
mogelijkheid geboren om onze versproducten onder het keurmerk ‘Weet Wat Je Eet’ in het schap te zetten. Vanuit de samenwerking tussen een aantal FresQ-telers is het nieuwe teeltconcept ‘Pura Natura’ geboren. Het gaat om een nóg duurzamere manier van telen. De gewasbescherming is geheel biologisch en de meststoffen zijn organisch."

In het schap

Peter de Lange: "Via het schap willen we consumenten overtuigen van de meerwaarde van onze bijzondere kasgroenten. We organiseren pilot projecten met category managers van supermarkten. Zo kunnen we concepten in de praktijk toetsen en supermarkten enthousiasmeren voor innovaties in het schap. Dat doen we ook door langs te gaan bij bedrijven en door op beurzen, als de Fruit Logistica in Berlijn, met de hele FresQ-groep nieuwe ontwikkelingen te presenteren. Kortom, we zijn volop in beweging."

Bron: Jaarverslag Fresq
Publicatiedatum: