Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dit najaar testen in de markt met The Greenery

Seminis introduceert aspergebroccoli onder het Bellaverde-label in Engeland

Seminis introduceert samen met teler en afzetorganisatie Marshalls/Produce World deze week in diverse retailorganisaties in Engeland aspergebroccoli onder het Bellaverde-label. Bellaverde is milder van smaak dan gewone broccoli en kenmerkt zich door een lange stengel die doet denken aan een groene asperge. Net als gewone broccoli is bellaverde-broccoli rijk aan vitamine C en een goede bron van vezels en kalium.



Het betreft een nieuw type broccoli die in z’n geheel, inclusief de stengel, gegeten kan worden. Bellaverde-broccoli komt het beste tot z’n recht na 3 minuten koken, stomen of wokken. In Engeland wordt de introductie van Bellaverde-broccoli ondersteund door topkok en 'Celebrity Chef' Gino D’Acampo. Op de website www.bellaverde.co.uk zijn recepten van zijn hand te vinden evenals nadere informatie.

Seminis werkt samen met The Greenery om het product dit najaar in Nederland te testen in de markt. "De proeven zijn in volle gang en wij kijken uit naar de eerste oogst van Nederlandse bodem van deze nieuwe groente", zegt Innovatiemanager Pieter van Dongen van The Greenery.

In samenwerking met nog nader te bepalen Europese partners wil Seminis ook de rest van Europa met bellaverde-broccoli kennis laten maken. Voor achtergrondinformatie over bellaverde kunt u terecht bij [email protected]
Publicatiedatum: