Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: supermarktklant kijkt naar prijs en kwaliteit

Driekwart van de Britse supermarktklanten die hun koopgedrag hebben aangepast aan de recessie, zegt zelfs bij het aantrekken van de economie bij hun nieuwe gewoonten te zullen blijven. Britse supermarkten en producenten zijn nu in een kwaliteitsslag verwikkeld om de klant. Consumenten kijken meer naar de prijs-kwaliteitverhouding en nemen daarbij de tijd om maaltijden te plannen en te zoeken naar aanbiedingen.

Volgens het Institute of Grocery Distribution (IGD) zijn het vooral de merknamen met een sterke traditie die profiteren van het huidige economische klimaat. 44 procent van de consumenten zegt dat de betrouwbaarheid van smaak en kwaliteit voor hen een belangrijk pluspunt is van merkproducten. 27 procent zegt een voorkeur voor bepaalde merken te hebben omdat ze ermee zijn opgegroeid. Overigens meent 66 procent van de winkelbezoekers dat de kwaliteit van de huismerken is toegenomen.

De kleine discounters krijgen meer winkelbezoekers. Bijna een kwart van de consumenten zegt (vaker) bij een discounter boodschappen te zullen doen als deze eenvoudig van werk of thuis te bereiken is. Supermarkten en levensmiddelenproducenten wedijveren om kwaliteit en de meest effectieve onder hen zullen volgens IGD het meest profiteren van het huidige economische klimaat. Van de levensmiddelenproducenten heeft 43 procent zijn aanbiedingen en promoties uitgebreid en 42 procent heeft het formaat van producten aangepast aan nieuwe consumententrends.

Bron: Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
Publicatiedatum: