Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikaan verkiest '100% natuurlijk' boven 'biologisch'

Amerikanen die graag duurzamer willen eten verkiezen 'natuurlijk' boven 'biologisch' als aanduiding op het etiket. Dat blijkt uit een onderzoek van de Shelton Group. Biologisch wordt door veel consumenten blijkbaar als een niet aan eisen gebonden marketingterm gezien, die automatisch inhoudt dat een product veel duurder is.

Op de vraag welke beschrijving op het etiket als meest duurzaam gezien werd koos 31% voor "100% natuurlijk", 25% voor 'uitsluitend natuurlijke ingrediƫnten', 14% voor '100% biologisch' en 12% voor 'gecertificeerde biologische ingrediƫnten".

De Sheldon Group concludeert dat consumenten onzeker zijn, leveranciers niet vertrouwen en dus een instantie nodig hebben die hen vertelt welke producten er groen zijn.

Bron: Foodpress
Publicatiedatum: